همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اجرای برنامه‌های جدید برای توسعه بازار سرمایه ایران در سال ۸۸خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی صالح ‌آبادی گفت: ایجاد بازار فرابورس، صدور مجوز نهایی صندوق‌های زمین و ساختمان و معاملات آنلاینِ سهام از مهمترین برنامه‌‌های این سازمان در سال ۸۸ است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت فرابورس ایران ( OTC) در سال ۸۸ گفت: سه بازار اول، دوم و سوم برای بازار فرابورس طراحی شده است که بر این اساس شرکت‌هایی که شرایط ورود به بورس اوراق بهادار را ندارند با طی مراحل آسانتر در این بازار پذیرش می‌شوند.[مفاهیم: بازارها]

وی با این یادآوری که لایحه یک فوریتی توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید اواخر پارسال به تصویب دولت رسید و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌‌شود، ادامه داد: بدون شک با تصویب این لایحه، علاوه بر حل مشکلات مالیاتی نهادها و بازارهای جدید، راه برای نوآوری‌‌ها و طراحی‌‌های نو در بازار سرمایه باز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از راه ‌اندازی شرکت‌‌های سبدگردانی در سال ۸۸ خبر داد و گفت: صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز در این سال توسعه خواهد یافت.

صالح ‌آبادی اضافه کرد: در سال ۸۸ عرضه سهام شرکت‌‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی نیز ادامه خواهد یافت به گونه‌ای که شرکت‌‌هایی که شرایط بورس را بدست آورند، سهامشان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌‌شود.

وی به وظایف نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار هم اشاره کرد و گفت: این سازمان برنامه ‌های مفصل دیگری تدوین کرده که به زودی در اختیار فعالان بازار قرار خواهد داد.