42 سال پیش کشف پیکر 2 نفر از ماموران کمیته انقلاب اسلامی زیر تخت سنگ کوه‌های تنگ‌تری لرستان راز قاچاقچیان مواد مخدر را برملا کرد.

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: در اوایل دهه 60 پیدا شدن پیکر دو نفر از ماموران کمیته انقلاب اسلامی پرده از راز یک باند قاچاق مواد مخدر برداشت. چرا که در جیب یکی از آنها نامه‌ای پیدا شد که اسرار این جنایت را فاش کرد و ماموران به باند قاچاق مواد مخدر رساند.

روزنامه اطلاعات در2 شهریور سال 1362 ( 40سال پیش در چنین روزی) درباره این حادثه نوشت:‌ 2 تن از ماموران کمیته انقلاب اسلامی نورآباد که در زمینه تعقیب و مراقبت قاچاقچیان فعالیت می‌کردند به طرز فجیعی توسط سوداگران مرگ به شهادت رسیدند.

عده‌ای قاچاقچی، این دو شهید را به نام‌های حسین قاسمی و طهماسخان عبدلی به شهادت رسانده و پیکرهای آنان را در کوه‌های «تنگ‌تری» واقع در 40 کیلومتری شمال شرقی گروهان ‌ژاندارمری نورآباد پنهان کردند که بعد از گذشت چند روز مامورین گروهان ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی نورآباد اجساد آنان را بدست آوردند.

در این رابطه ستوان یکم احمد گراوند فرمانده گروهان ژاندارمری نورآباد به خبرنگار اطلاعات گفت: دو برادر شهید در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان با مامورین همکاری نزدیک داشتند و به همین علت از سوی قاچاقچیان مورد تهدید قرار گرفته بودند تا اینکه خبر رسید اجساد پاک آنان در زیریک تخته سنگ در کوه‌های «تنگ‌تری» دیده شده است.

ماموران به محض شنیدن خبر فورا به محل عزیمت کرده و تحقیقات مقدماتی را آغاز کردند. در بازرسی از لباس یکی از شهدا و در جیب او ‌نامه‌ای به دست آمد. وی در آن نوشته بود که چون در رابطه با دستگیری 42 قاچاقچی و کشف ۶ کیلو تریاک از آنان وهمچنین دستگیری قاتل برادر یک پاسدار شهید همکاری داشته از سوی دو نفر به نام‌های علی‌اصغر و حسین تهدید به مرگ شده است.

گراوند ادامه داد: به محض به‌دست آوردن این نامه ماموران به سمت قریه بادام‌شیرین واقع در ۳ کیلومتری نورآباد حرکت کردند و در زاغه‌های پر پیچ و خم قریه مذکور موفق به دستگیری علی‌اصغر شدند.

در این محل فرد مظنون دیگری به نام خسرو نیز بازداشت شد که پس از بازجویی اعتراف کرد مقداری تریاک برای علی‌اصغر حمل کرده است و تحقیقات جهت شناسایی سایر افراد باند قاچاقچیان ادامه دارد.

پیکرهای برادران شهید حسین قاسمی و طهماسخان عبدلی در تاریخ۲۹/۵/۶۳ از مقابل گروهان ژاندارمری نورآباد تا مزار شهدا تشییع و در کنار دیگر شهدای این منطقه به خاک سپرده شدند.

منبع: همشهری آنلاین