ناصر ابراهیمی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد شاگردان یحیی گل محمدی در ۲ هفته نخست لیگ برتر روی اتفاقات دروازه حریفان را باز کرده و پیروز شده‌ند و بردهایشان روی کارهای تاکتیکی نبوده است.

ابراهیمی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به شرایط پرسپولیس در فصل جاری تاکید کرد: همیشه گفته‌ام باید ۴-۵ بازی بگذرد تا شرایط دقیق تیم ها را آنالیز کنم و بگویم از چه عیاری برخوردار هستند. از الان زود است. حتی در مورد پرسپولیس این موضوع صدق می کند. اما وقتی پنج بازی بگذرد، می توانید پیش بینی کنید کدام تیم ها جزو ۵-۶ تیم بالای جدول هستند. در کنارش شاهد بودیم که برخی تیم‌ها همواره در میانه جدول قرار می گیرند و برخی تیم ها هم درانتهای جدول دست و پا می زنند که سقوط نکنند.

وی افزود: گل‌های پرسپولیس در این ۲ هفته روی شانس، اتفاقات و اشتباهات فردی تیم حریف زده شد. مثلا دروازه‌بان حریف روی خروج اشتباه داشته و پرسپولیس به گل رسیده است. حالا هم قرار است بعد از هفته چهارم بازی های تیم ملی به خاطر فیفا دی یک ماه تعطیل شود. بار دیگر تیم ها باید بدنسازی و بازی های دوستانه انجام دهند. این برای مربی سخت است.

ابراهیمی تاکید کرد: پرسپولیس در بازی با آلومنیوم اراک که مربیگری آن بر عهده مجتبی حسینی و دستیار سابق خود یحیی گل محمدی بوده و به تفکرات هم آگاه هستند، بازی پا یا پایی را به نمایش گذاشت. در باز ی با تراکتور هم با اشتباه دروازه بان حریف به گل رسید و توانست سه امتیاز را بگیرد.

ابراهیمی درباره اینکه  اگر پرسپولیس بتواند مقابل ذوب آهن پیروز شود، یحیی گل محمدی صدمین برد خود را با این تیم به دست می آورد و رکورد برانکو می شکند اما هنوز با رکورد علی پروین و او که دستیارش بوده فاصله دارد، گفت: بله من در کنار آقای پروین قهرمانی های زیادی را به دست آوردم اما بهتر است به رکوردها فکر نکنیم و مربی باید در برهه ای که کار می کند سعی کند بهترین عملکرد را داشته باشد. موضوع حائز اهمیت این است که در ۴۴ سال بعد از انقلاب، پرسپولیس ۱۴ مدیرعامل عوض کرده و استقلال ۲۲-۲۳ مدیر عامل و این اصلا خوب نیست. بالاترین عمر مدیریت سه سال برای رویانیان بود. حالا باید ببینیم به درویش چقدر زمان می دهند.

وی افزود: در حالی که باید به مدیریت فرصت ۱۰ ساله بدهند تا روی پایه هم کار کند. الان پایه ها تعطیل هستند و پرسپولیس یک بازیکن تهرانی ندارد. فصل قبل فقط کمال کامیانی نیا بود که او هم امسال جدا شد. فوتبال تهران نابود شده است. الان تیم ها بازیکنی که در جوانی به اروپا یا کشورهای عربی رفته و در ۳۴-۳۵ سالگی آخر فوتبالش است بر می گردانند. علتش این است که می ترسند به جوانان بازی بدهند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به حضور بازیکنان نامدار در باشگاه های عربستانی گفت: فوتبال دیگر حرفه ای شده است. حضور بازیکنان بزرگ در عربستان می توانند برای جوانان این کشور یک الگو باشد و در آینده باعث شود تیم ملی قوی داشته باشند چراکه جوانان این کشور با حضور بازیکنان نامدار در فوتبالشان تشویق می شوند تا در فوتبال حضور حرفه ای داشته باشند. یک زمانی ما و کویت حرف اول فوتبالرا در آسیا می زدیم ولی الان قطر، امارات و عربستان پیشرفت کردند.

ابراهیمی تاکید کرد: استقلال را آمار دقیق ندارم اما در پرسپولیس چرا حتی یک بازیکن تهرانی نیست؟ ایرادی ندارد بازیکنان شهرستانی باشد ولی در کنارش چرا نباید ۴-۵ بازیکن تهرانی هم حضور داشته باشند؟ تهرانی که ۲۰ میلیون جمعیت دارد برای اینکه مربیان سازنده دلسرد شدند و اجاره زمین ها گران شده است.