اعضای شورای شهر تهران در خصوص حادثه مرگ دو کودک در بوستان زیتون منطقه ۲۱ واکنش نشان داده و بر لزوم شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهر و ناکارآمدی سیستم HSE در تهران تأکید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن گزارش شهردار منطقه ۲۱ پیرامون مرگ دو کودک در بوستان زیتون به بیان نظرات خود پرداختند.

اظهارات اعضای شورای شهر به این شرح است:

*مهدی اقراریان: با عنایت به حادثه‌ای که در پارک زیتون واقع در منطقه ۲۱ رخ داده است به شهردار تهران تذکر داده می‌شود که تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث بعدی انجام و گزارش آن به شورای شهر ارسال شود.

*سوده نجفی: در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات این چنینی در سطح شهر تهران بوده‌ایم. درخواست می‌شود که کمیته‌ای برای پیشگیری از اینگونه حوادث تشکیل و محل‌های حادثه‌خیز شناسایی شود، از آموزش و پرورش هم می‌خواهیم که در زنگ ورزش خود به کودکان آموزش شنا بدهند و در کلاس‌های درس در خصوص لزوم رعایت ایمنی، آموزش‌های لازم ارائه شود.

*تشکری هاشمی: متأسفانه این اولین حادثه نیست و به تعداد زیاد شاهد وقوع چنین حوادثی در شهر تهران هستیم. این اتفاق نشان می‌دهد که مساله HSE جدی گرفته نمی‌شود. باید اقدامات لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ شود.

*حبیب کاشانی: بچه‌های ما جگرگوشه‌های ما هستند و این‌که این بچه‌ها از فنس ۲.۵ متری چه‌طور بالا رفته‌اند جای سوال است. من اینجا عنوان می‌کنم که مردم و شهروندان باید بدانند که شهردارشان به عنوان پدر معنوی هوای آنها را دارد.

*ناصر امانی: باید معاون امور مناطق در این جلسه حاضر می‌شد و گزارشی را درباره اینگونه حوادث مطرح می‌کرد. بعد از ۲۴ ساعت روابط عمومی منطقه ۲۱ بیانیه‌ای صادر و این در حالی است که در همان ساعات اول باید تیمی تشکیل می‌شد نه این‌که بعد از ۲۴ ساعت تازه اطلاعیه بدهند و خبر از تشکیل کمیته‌ای بدهند.

*مهدی عباسی:  آیا این بوستان نگهبان داشت؟ آیا مامور پارک به این قسمت سرکشی می‌کرد؟ دقت داشته باشید که نشان دادن قرارداد پیمانکار توجیه است و یک بار برای همیشه باید اماکن پرتردد و حساس شهر همچون ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، بوستان‌ها و غیره بررسی و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و رفع شوند.

* مهدی پیرهادی: در هنگام تدوین بودجه ۱۴۰۲ در دقایق آخر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به مسئله بحران در تهران اختصاص داده شد. بروز اینگونه حوادث همچون مرگ دو کودک در بوستان زیتون نشان می‌دهد که در هنگام تدوین بودجه ۱۴۰۳ باید مبلغ بیشتری را به این مسئله اختصاص دهند. بیش از ۱۰ سال از تدوین ضوابط HSE در شهرداری می‌گذرد و من در این مدت بالغ بر سه نامه به شهرداری زدم که در مورد تدوین نظام نامه HSE اقدام کند، از شهرداری خواستم که ضوابط HSE را با استفاده از روش‌های علمی و پژوهشی بازنگری کند که هنوز پاسخی به این نامه‌ها ندادند و قطعا اگر به این موضوع رسیدگی نکنند، دیگر تذکر نمی‌دهم.