وزیر کشور مسئولیت تجهیز ناوگان درون‌شهری را با وزارت کشور و شهرداری‌ها دانست و اعلام کرد که در مرحله نخست، نوسازی حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و حدود پنج هزار ون در دستور کار است.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه واگذاری ۴۷۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲۶ دستگاه ون ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به مناسبت اربعین حسینی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ناوگان حمل و نقل عمومی حدود ۸ تا ۹ سال گذشته دچار توقف شده که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم یکی از دغدغه‌ها رفع مشکلات ناوگان درون شهری و برون شهری بود.

وزیر کشور اضافه کرد: مسئولیت ناوگان درون شهری با وزارت کشور و شهرداری‌هاست، در همین راستا، قراردادهایی با خودروسازان منعقد شد تا بتوانند این نوسازی را انجام دهند، امروز هم گام بزرگی در این راستا برداشته شد که مستمر خواهد بود.

وحیدی اعلام کرد که در مرحله نخست، نوسازی حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و نوسازی حدود پنج هزار ون نیز در دستور کار است. در مرحله بعد هم نوسازی تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها در برنامه قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور افزود: برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم در دستور کار است که بر این اساس، پنج هزار دستگاه اتوبوس برقی تامین خواهد شد و قراردادهای آن بسته شده است. بر این اساس ۵۰ هزار تاکسی و به میزان دو تا سه برابر موتورسیکلت‌ها، برقی می‌شوند. تحویل این خودروها به حمل و نقل به خصوص در شهرهایی که دچار کمبود جدی هستند، کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا