همشهری آنلاین: مدیر عامل مخابرات ایران گفت: میزان سود سهامداران مخابرات تا پایان تیرماه امسال تعیین می‌شود.

به گزارش ایرنا صابر فیضی ادامه داد: میزان پرداخت سود سهام مخابرات در سال‌های ۷۷ و ۷۸براساس قانون بورس، باید در مجمع مخابرات ایران مطرح، بررسی و به تصویب برسد.

وی افزود: با تلاش‌های در دست اقدام، میزان سود تقسیمی سهام مخابرات در سال‌های ۸۷ و ۸۸ تا پایان تیرماه سال جاری مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون بودجه سال ۸۸ مخابرات در روزهای پایانی سال گذشته ابلاغ شده و براساس بودجه‌ای که به تایید مجلس رسیده باشد، باید سود سهام سال جاری مشخص شود.

فیضی در خصوص پرداخت سود سهام مخابرات در سال ۸۶ نیز، گفت: این سود به تمام اشخاص حقیقی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که اشخاص حقیقی هنوز موفق به دریافت سود سهام سال ۸۶ نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک ملت، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه براساس مصوبه مجمع عمومی، به هر سهم در سال ۸۶، ۱۳۰ریال سود تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: در این مرحله و با توجه به سهام واگذار شده در مجموع ۱۷۸ میلیارد تومان سود سهام مخابرات به صاحبان آن واگذار می‌شود.

فیضی با اشاره به اعلام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عرضه بلوکی سهام مخابرات تا خرداد ماه امسال، تصریح کرد: مسئولیت انجام و هماهنگی این کار به طور کامل برعهده سازمان خصوصی‌سازی است.

شرکت مخابرات ایران پس از اینکه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد، ۲۹ تیرماه ۸۷ چهارصدوچهل‌وهفتمین شرکت بورس شد و نام آن رسما روی تابلوی اصلی بورس تهران جای گرفت.