تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱

نیوزلند: این روز‌‌ها نحوه تلفظ نام یکی از شهر‌های نیوزلند به موضوعی برای بحث و تبادل نظر مردم تبدیل شده است و رسانه‌ها هم این سوژه را دنبال می کنند.

برخی کارشناسان اخیرا اعلام کرده‌اند که یکی از حروف نام این شهر بر اثر اشتباهی که در 150 سال قبل صورت گرفته به آن اضافه شده است و این در حالی است که در تلفظ نام این شهر این حرف اضافه است.

به همین دلیل مقامات تصمیم گرفته‌اند در مورد نحوه تلفظ نام این شهر از مردم رای‌گیری کنند. یکی از مقامات مسئول رای‌گیری در این زمینه گفت: از آنجایی که همه شهروندان در امور مربوط به شهر سهیم هستند از آنها می‌خواهیم تا نظر خود را در این مورد بیان کنند تا نام شهر به همان روشی تلفظ شود که شهروندان می‌پسندند.

شکایت معلم از شاگرد

نیویورک: معلمی که براثر زمین‌خوردن دچار شکستگی استخوان شده است از شاگرد خود که مسئول این ماجراست به دادگاه شکایت کرد. ماجرا از این قرار بود که پسربچه‌ 8 ساله معلم 62 ساله خود را که در حال عبور از یکی از راهرو‌های مدرسه بود‌،هل داد.

به دنبال این سانحه معلم این دانش آموز دچار شکستگی استخوان شد و انجام چند عمل جراحی روی استخوان‌های او موجب شد که این مرد نتواند تا چند ماه سر کار خود حاضر شود.

این معلم به دادگاه گفت‌که با توجه به صدمات وارد شده به وی در طول این مدت، او از دانش‌آموز خود که مسبب این حادثه است، شکایت دارد. به گفته وکیل وی، او قصد دارد از شرکت بیمه‌ای که خانواده‌ این پسربچه را حمایت می‌کند برای جبران خسارت‌های وارده غرامت بگیرد. این درحالی است که این دانش‌آموز می‌گوید این ماجرا فقط یک اتفاق بوده و او قصد نداشته معلمش را هل بدهد.

اسکلت جا‌مانده روی درخت

برلین: در حالی که همه بستگان یک مرد بازنشسته گمان می‌کردند او مفقود‌الاثر شده است، کوهنوردی یک جوان 18 ساله پرده از راز ناپدید شدن او برداشت. این جوان در حال کوهنوردی بود که شی‌‌ء آویزان از درخت توجه‌اش را جلب کرد.

او با کمی بررسی بیشتر دریافت که این شیء بخشی از استخوان‌های یک انسان است. او بلافاصله پلیس را در جریان قرار داد و تحقیقات در این مورد نشان داد اسکلت متعلق به مردی است که حدود 30 سال قبل در این محل خودکشی کرده است.

به گفته پلیس این مرد با استفاده از طناب خود را از درخت حلق‌آویز کرده بود. این در حالی است که با توجه به متروک بودن محل، کسی تا امروز متوجه این ماجرا نشده بود. گفتنی است چند نفراز بستگان این مرد احتمال می دهند او به قتل رسیده باشد و به همین منظور پرونده‌ای را در دادگاه بازگشایی کرده‌اند.

روش عجیب حل اختلاف

فلوریدا: روش عجیب و غریب یک زن برای حل اختلافات با همسرش او را به زندان انداخت. این زن که از مدت‌ها قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود یک دستبند تهیه کرد و با استفاده از فرصتی که شوهرش خواب بود، دست خودش را با دستبند به دست همسرش متصل و کلید آن را پنهان کرد.

به این ترتیب هنگامی که شوهر این زن از خواب بیدار شد، مشاجره سختی بین آنها در گرفت و این مرد میانسال توانست به هر نحو که شده از طریق تلفن همراه با پلیس تماس بگیرد.

ماموران هنگامی به محل رسیدند که این زن و شوهر تا سرحد مرگ یکدیگر را کتک زده بودند. گفتنی است این زن 37 ساله پس از دستگیری ادعا کرد با هدف حل اختلافات با همسرش دست به این اقدام زده است.

او هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و دادگاه برای او قرار وثیقه‌ای 400 دلاری تعیین کرده که شوهرش حاضر به پرداخت آن نیست.