تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

صبح روز 8شهریورماه با وقوع سیل در شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل به 18روستا خسارت وارد شد. به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، خسارت سنگینی به شهرستان مشگین شهر وارد شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی خدمتی گفت: «وقوع سیل زمین‌های زراعی مانند برنجکاری، شالیکاری و تمامی علوفه برای دام‌ها را از بین برده است. 5پل در دسترسی‌های روستایی تخریب شده است. مرمت پل‌ها شروع شده و همچنان ادامه دارد.» او در گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: «آب و لجن وارد خانه‌ها شده و 3، 4خانه نیز تخریب شده است. خوشبختانه خسارت جانی نداریم و در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی مشغول کار هستند. از اداره آب، گاز و برق گرفته تا امدادرسانی و اسکان موقت برخی از خانوارها ادامه دارد.»

هلال‌احمر استان اردبیل نیز در پی هشدارهای هواشناسی در آماده‌باش کامل قرار گرفته است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به ایرنا گفت: «با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران، و سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی‌های احتمالی جمعیت هلال‌احمر این استان برای امدادرسانی به مردم در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برد.» حمید قویدل عنوان کرد: «از همان ساعت اولیه با افزایش بارش‌ها، آب‌گرفتگی و سیلاب موجب بروز خسارت در شهرستان مشگین‌شهر شد و امدادگران هلال‌احمر استان از ساعات اولیه برای امدادرسانی بسیج شدند.» او یادآور شد:‌ »مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان (EOC) جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی در آماده‌باش بوده و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.»

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: «تیم‌های عملیاتی در مرکز استان و شعب تابعه جمعیت هلال‌احمر و پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری شعب در محورهای مواصلاتی استان در آماده‌باش کامل بوده و هموطنان می‌توانند درصورت نیاز با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.»

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق این استان تا روز پنجشنبه خبر داد و اعلام کرد: «در برخی از مناطق بارش باران‌گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات نیز انتظار می‌رود.»

استان اردبیل ازجمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هرازگاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین‌لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، توفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

منبع: روزنامه همشهری