رئیس پلیس راهور فراجا علل اصلی حوادث رانندگی اخیر در عراق را تشریح کرد.

به گزارش همشهری انلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در بازدید از مرز مهران گفت: الحمدالله در این ایام حادثه‌ای در مسیرهای منتهی به مرزها نداشتیم و فقط چند حادثه جزئی جرحی داشتیم. اما در کل موضوع جدی در جاده‌های منتهی به مرزها نداریم.

وی افزود: در جاده‌های کشور عراق شرایط خاصی وجود دارد متأسفانه خیلی قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا نمی‌شود و خیلی علائم افقی و عمودی در جاده‌ها و خیابان‌های کشور عراق نصب نشده است همچنین خط‌کشی‌ها و روشنی‌ها در جاده‌ها دچار مشکل است.

سردار هادیانفر بیان داشت: ناوگانی که در داخل عراق استفاده می‌شود کفایت این حجم از زائران را ندارد و بعضاً از رانندگان عراقی به جهت اینکه درآمد بیشتری کسب کنند تعداد سفرهای رفت و برگشتی را بیش از ظرفیت مجاز انجام می‌دهند که همین امر موجب خستگی و خواب آلودگی و در نهایت حادثه می‌شود.

وی افزود: توصیه ما به زائرین این است که حتماً وقتی داخل خودروهای عراقی ون یا اتوبوس‌ها سواری شوند هوشیار باشند چه در حال رفت و چه در مسیر برگشت به کشور حواسشان باشد.

هادیانفر در پایان گفت: در پی رصد این حوادث اخیر در کشور عراق که اتفاق افتاده بود غالب علت حوادث خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی خودرو شده بود.

منبع: مهر