فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اربعین حسینی را همایش بزرگ جهان اسلام عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام با کم رنگ جلوه دادن اربعین دچار کور رنگی معنوی و سیاسی شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرلشکر حسین سلامی پنجشنبه شب در جریان بازدید از مرز شلمچه اظهارکرد: با تلاش‌هایی که همه دستگاه‌های مسئول در پایانه شلمچه انجام دادند تردد زائران روان و بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

وی افزود: امسال روند تردد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و تلاش زیادی برای سهولت این حرکت انجام شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: مردم همه عواطف خود را جمع کرده‌اند که این مسیر آسمانی را به سلامت به مقصد برسانند.

سرلشکر سلامی با اشاره به پیام اربعین ادامه داد: زائران با عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و فدا شدن در مسیری که این امام به عنوان عدالت، آزادی و اسلام داشت پا به این مسیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر راهپیمایی اربعین افزود: افراد زیادی شرایط سفر اربعین را مهیا کردند تا مردم به سهولت زیباترین جلوه‌ها را به نمایش بگذارند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئولان خوزستان و عوامل انتظامی و امنیتی تلاش کردند تا مسیر اربعین با عشق و بدون مشکل خاتمه یابد.

وی افزود: حضور پررنگ زائران اربعین را مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام عنوان و بیان کرد: دشمن دچار کور رنگی معنوی، سیاسی و دینی شده و قصد کمرنگ جلوه دادن این همایش بزرگ جهان اسلام را دارد حال آنکه این همایش سال به سال پر رنگ‌تر برگزار می‌شود.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.