به گزارش همشهری آنلاین، شرکت هواپیمایی ماهان ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۰۹۹ این شرکت در مسیر مسکو به تهران در اطلاعیهای تاکید کرد: در روز گذشته هواپیما به علت نقص فنی در فرودگاه مسکو، در ساعت برنامهریزی شده موفق به انجام پرواز نشد و تیم فنی شرکت هواپیمایی ماهان بلافاصله پس از اطلاع از نقص فنی با توجه به همه محدودیتها درصدد رفع نقص برآمد.
این اطلاعیه افزود: بهرغم تلاش بسیار کارشناسان فنی موفق به رفع نقص نشده و بلافاصله پس از اعلام زمینگیر شدن هواپیما درخواست اعزام هواپیمای جایگزین شد که بعد از اخذ مجوزهای لازم از کشور روسیه، هواپیمای جدید با تیم فنی و تجهیزات لازم حرکت کردند.
هواپیمایی ماهان افزود: مسافران این پرواز به ناچار و به دلیل محدودیتهای حملو نقل جادهای و بُعد مسافت از نزدیک ترین هتل مناسب اسکان، به ترجیح خودشان، در فرودگاه، منتظر انجام پرواز بودهاند که با تمام توان در سه وعده مورد پذیرایی قرار گرفتهاند و به مسافران هر دو ساعت یکبار از وضع پرواز اطلاع رسانی شده است. هواپیمای جایگزین بعد از نشستن در مسکو و مسافرگیری در ساعت ۰۹:۲۵ به وقت محلی تمام مسافران را در سلامت کامل به تهران آورده است.
شرکت هواپیمایی ماهان در ادامه ضمن عذرخواهی دوباره از مسافران و ضمن پایبندی کامل به رعایت حقوق مسافران این پرواز، خود را ضامن سلامت مسافران خویش دانسته و اولویت اول خود را همواره به تضمین ایمنی پرواز اختصاص داده است.