تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱

ویسکونسین: استفاده بیش از اندازه یک نوجوان 13 ساله از تلفن همراهش موجب شد که والدینش با او مشاجره سختی داشته باشند.

این دختر نوجوان در طول مدت یک ماه بیش از 20 هزار پیامک رد و بدل کرد و  هزینه مندرج در قبض تلفن همراهش به 5 هزار دلار رسید.

والدین او در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کردند به دنبال راهی برای کاهش مبلغ این قبض هستند اما تا کنون هیچ‌یک از پیگیری‌های آنها در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

اظهارات والدین این نوجوان حاکی از آن است که او ساعات زیادی از روز و شب را صرف ارسال پیامک به دوستانش می‌کرده و حتی در مدرسه و کلاس درس هم این کار را ادامه می‌داده است. گفتنی است جریمه این نوجوان توقیف تلفن همراهش بوده است. 

سرقت دوچرخه ارزشمند

مادرید: دوچرخه‌ای که یکی از ارزشمند‌ترین اموال یک پیرزن 83 ساله محسوب می‌شد، توسط یک سارق سرقت شد. این زن در دوران نوجوانی‌اش در سال 1943 این دوچرخه را که در زمان خود بسیار زیبا و گرانقیمت بود به عنوان هدیه دریافت کرد.

این زن در طول 66 سال همیشه از این دوچرخه استفاده کرده و با دقت از آن مراقبت می‌کرد. اما یک اشتباه موجب شد که سارق از فرصت سوء‌استفاده کند و دوچرخه او را به سرقت ببرد. این پیرزن که قصد بازدید از یک موسسه خیریه را داشت، دوچرخه‌اش را کنار پیاده‌رو پارک کرد و فراموش کرد آن را قفل کند.

به این ترتیب مرد سارق که تصویر او در دوربین مخفی این مرکز ضبط شده است، دوچرخه را به سرقت برد. هرچند این سارق موفق به فرار شد اما تحقیقات برای دستگیری او ادامه دارد. به گفته مالک دوچرخه این وسیله برای او ارزش معنوی زیادی داشته و مژدگانی خوبی برای یابنده آن درنظرگرفته شده است.

کشتن مار برای پیروزی

فلوریدا: درحالی که با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم، جایگاه خرافات متزلزل‌تر شده است، گزارش پلیس حاکی از آن است که مربی یک تیم بسکتبال برای پیروزی تیمش از عقاید خرافاتی پیروی می‌کند.

شاگردان این مربی که از رفتار او به ستوه آمده بودند در تماس با پلیس اعلام کردند که مربی بسکتبال به آنها گفته دلیل شکست‌های مکرر تیمشان، مارگزیدگی است. حتی مربی تیم از آنها خواست یک مار را در زمین بازی کشته و آن را بسوزانند تا بار دیگر شاهد دوران شکوفایی تیمشان باشند.

به این ترتیب ماموران پلیس به محل اعزام شدند و پیگیری آنها نشان داد که اظهارات بازیکنان این مربی صحت دارد. به همین دلیل مربی این تیم به اتهام رواج خرافات در بین جوانان به دادگاه احضار شده است و در حال حاضر چند گروه حمایت از حیوانات نیز از او شکایت کرده‌اند. از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که این مربی از سمت خود برکنار شود.

تلاش برای سرقت دارو

اوهایو: پلیس می‌گوید مردی که با تلاش فراوان قصد سرقت مقادیری دارو از یک داروخانه را داشته، به دام افتاده است. این مرد 32 ساله با استفاده از فرصت خالی از سکنه بودن واحد بالای یک داروخانه، طی چند روز در سقف این داروخانه سوراخی ایجاد کرد که بتواند از آن عبور کند. پس از ایجاد این سوراخ، سارق تصمیم گرفت در ساعات اولیه صبح و پیش از سر کار آمدن کارمندان، وارد داروخانه شود.

اما در حالی که همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت و سارق با استفاده از کابل از سوراخ سقف وارد داروخانه شده بود، گشت پلیس متوجه او شد و این سارق را دستگیر کرد.

البته این مرد هنوز اعتراف نکرده قصد سرقت چه دارویی را داشته و آن را برای چه مصرفی می‌خواسته است زیرا این سارق یا هیچ‌یک از بستگانش به بیماری مهلکی دچار نیستند که به درمان دارویی گرانقیمت نیاز داشته باشد.