به گزارش همشهری آنلاین، نمرات دانشآموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ نسبت به خرداد سال گذشته با اُفت همراه بود و میانگین معدل در شاخه نظری از ۱۱.۶۲ سال گذشته به ۱۰.۲ رسید.
به گفته محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در امتحانات نهایی خرداد امسال، بالاترین نمرات دانشآموزان مربوط به مدارس سمپاد بود و در همه انواع مدارس با اُفت نمرات امتحانات نهایی مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند.
احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان مدارس غیردولتی گفت: جهتگیری به هر سمتی باشد مدارس هم به آن سمت میروند.
وی توضیح داد: در سالهای گذشته جهتگیری مدارس به سمت آزمون سراسری بود و فعالیتهای کنکور محور و کسب نتیجه مناسب در کنکور ملاک مدرسه برتر بود به همین دلیل علاوه بر مدارس غیردولتی شاهد بودیم که مدارس سمپاد، نمونه دولتی و هیئت امنایی نیز به صورت ویژه حول موضوع کنکور کار میکردند.
این مسئول گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاهها، به این منجر میشود که مدارس روی کتاب و برنامه درسی تمرکز کنند.
محمودزاده ادامه داد: در سالهای گذشته مدارس دولتی عادی بر کتاب درسی متمرکز بودند و فعالیتهای آموزشگاه محور و کنکوری نداشتند، به همین دلیل در امتحانات نهایی از میانگین نمرات بهتری نسبت به مدارس غیردولتی برخوردار شدند!