تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵

حداقل 21 نفر در جریان یکی از مرگبارترین حوادث لهستان، در ماجرای آتش سوزی در مرکز نگهداری بی‌خانمان‌ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شب گذشته ماموران آتش‌نشانی لهستان در جریان وقوع آتش سوزی مهیبی در مرکز نگهداری از بی‌خانمان‌های کامین پوموروسکی قرار گرفتند. با اعلام این گزارش، تیم‌های آتش‌نشانی به سرعت به محل حادثه رفتند و عملیات اطفای حریق آغاز شد اما وزش بادهای تند و وجود مواد اشتعالزا در محل باعث شد که شعله‌های آتش قبل از رسیدن ماموران بیشتر ساختمان 3 طبقه مرکز را در محاصره بگیرند.

در حالی که نخستین گزارش‌ها حاکی از آن بود که حداقل 77 نفر در هنگام وقوع حادثه در داخل ساختمان بوده‌اند، ماموران تلاش کردند تا با اطفای شعله‌های آتش، محاصره شدگان در میان شعله‌ها را نجات دهند اما سرعت گسترش آتش به حدی بود که عملا آنها نتوانستند کاری انجام دهند و در این شرایط بود که بیشتر افرادی که در طبقات بالای ساختمان گیر افتاده بودند، تلاش کردند با پریدن از طبقات ساختمان خود را نجات دهند.

حداقل 21 کشته و 18 مجروح

«پاول فراتژاک» ـ سخنگوی آتش‌نشانی مرکزی لهستان ـ روز گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور درباره این حادثه گفت: بر اثر وقوع این آتش‌سوزی در ساختمان 3 طبقه مرکز نگهداری از بی‌خانمان‌ها، حداقل 21 نفر جان خود را از دست دادند و 18 نفر دیگر به‌شدت مجروح شدند.

وی ادامه داد: اکثر مجروحان این حادثه آتش‌سوزی، افرادی هستند که برای نجات جان خود از طبقات این ساختمان خود را به پایین پرت کرده‌اند و بیشتر آنها از ناحیه دست‌ و پا دچار شکستگی و جراحات شده‌اند.

سخنگوی آتش‌نشانی در ادامه افزود: متأسفانه اکنون از این مرکز به جز ویرانه‌ای باقی نمانده است و آتش‌نشانان در حال حاضر سرگرم جست و جوی اجساد قربانیان هستند و به این دلیل احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.