طراحی متفاوت معماری ایستگاه متروی جهاد، توجه‌های زیادی را در داخل و خارج از کشور جلب کرده و حالا این ایستگاه، در فهرست نهایی نامزدهای یک جایزه معتبر جهانی قرار گرفته است.

متروی جهاد، از سوی مجله معتبر دیزین، برای جوایز سال ۲۰۲۳ نامزد شده است و در کنار بهترین‌های دنیا، برای کسب جایزه در یک بخش از این جایزه مهم و بین‌المللی قرار گرفته است. طراحی این مترو را، یک شرکت ایرانی برای متروی تهران در خط سه انجام داده و در میدان جهاد قرار دارد.
مجله دیزین، در توضیح این شاهکار معماری نوشته است: «این پروژه تلاشی موفق برای بازتعریف ورودی‌های مترو در تهران است. معمار می‌خواسته این ورودی‌ها را به یک سکوی آزاد و قابل تعریف توسط کاربران برای رویدادهای شهری تعریف کنند. دیگر هدف آنها این بوده که نقاط غیرقابل استفاده توسط شهروندان را، در راستای طرح کلی تبدیل تهران به یک شهر پیاده‌محور، بازآفرینی کنند.
این مجله به استفاده از مصالح بومی توسط سازندگان پروژه استفاده کرده و نوشته است که معماران، تأکید زیادی داشته‌اند که به جای استفاده از مصالح صنعتی، از مصالحی بومی ازجمله آجرهایی که در کارگاه‌هایی اطراف تهران ساخته شده استفاده کنند. در این کارگاه‌ها، سنت ساخت آجر با دست همچنان زنده است و از همین آجرها در ساخت ایستگاه مترو استفاده شده است. مصالح اصلی مورد استفاده در این پروژه، ۳۰۰ هزار آجر دست‌ساز است که در ۸ کارگاه در اطراف تهران ساخته شده است.
متروی جهاد، در بخش زیرساخت و پروژه‌های حمل‌ونقل نامزد شده است.
یک پروژه دیگر از ایران هم در مسابقه هتل‌داری و میهمان‌پذیری نامزد دریافت جایزه شده است؛ یک پروژه هتل بوتیک در یزد که در واقع بازسازی یک سازه متعلق به دوران صفوی است.