مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی بعد از چهار سال در کنار جشنواره تئاتر فجر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی امضا شد.
مهدی بادپا در این برنامه عنوان کرده است: امیدواریم به‌زودی شاهد برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی و رونق دوباره کانون‌ها و تشکل‌های تئاتری دانشگاه‌ها باشیم، زیرا در زمان همه‌گیری کرونا، به این تشکل‌ها آسیب زیادی وارد شد.
وی افزود: جشنواره‌های متعددی را در اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می‌کنیم که دانشجویان همراه و مشتاق برگزاری آنها هستند. برنامه‌ریزی کرده‌ایم با کانون‌های تئاتر دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان تئاتر نشستی برگزار کنیم تا به‌صورت دقیق‌تری بتوانیم جهت برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی، قدم برداریم.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه جلسات متعددی برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار شده است، گفت: سازوکاری را برای اجرای تئاتر کانون های تئاتر ایجاد کردیم و بنا براین بعد از چهار سال جشنواره تئاتر دانشجویی به همت معاونت فرهنگی در کنار جشنواره تئاتر فجر حضور خواهد داشت.
براساس گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر دانشگاهی بهترین فرصت برای اعتلای دانشجویان این رشته و کانون های تئاتر دانشگاهی است. از این رو درصددیم با تقویت این مجموعه ها عرصه های جدیدی از حضور هنری دانشجویان را ایجاد کنیم. بر اساس این تفاهم نامه جشنواره تئاتر دانشگاهی در کنار جشنواره فجر برگزار شده و جدول اجرای آن نیز منتشر می شود.

منبع: همشهری آنلاین