وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای اماراتی خود گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنج شنبه با شیخ عبدالله بن زائد، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگوهای بسیار خوب انجام شده گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

امیرعبداللهیان با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زائد رئیس امارات در گفتگوهای ابوظبی برای دست یابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاکید نمود.

‌وزیر امور خارجه کشورمان دعوت رئیس جمهور کشورمان از شیخ محمد بن زائد رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی جهت سفر به ایران را تجدید کرد.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت به عمل آمده، از تمایل خود جهت سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش جهت برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله همکاری های کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 به حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهیم

 قائم مقام وزیر خارجه سوریه پنجشنبه ۳۰ شهریور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای خوب انجام شده با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در سفر اخیرش به دمشق، گفت: خوشبختانه مشورت‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور در عالی‌ترین سطح ادامه دارد.

وزیر امور خارجه بر لزوم پایبندی همه طرفها به حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت: ایران در حوزه بین‌المللی از  جمله سازمان ملل متحد به سیاست‌های اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

«بسام صباغ» قائم مقام جدید وزیر خارجه و رئیس هیأت سوری شرکت کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دو کشور ایران و سوریه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان‌ ملل متحد، گفت: متأسفانه برخی کشورهای غربی از مجامع و سازوکارهای بین‌المللی برای اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می‌کنند.

 قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه تحریم‌های آمریکا را یکی از مهمترین دلایل افزایش سختی‌های مردم سوریه دانست و گفت: «مردم سوریه بیشترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها متحمل می‌شوند، هر چند دولت سوریه بیشترین تلاش خود را برای کاهش رنج‌های مردم انجام می‌دهد». در این دیدار آخرین تحولات سوریه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: تسنیم