با آمدن پاییز و تمام شدن ایام صفر پایتخت می‌تواند میزبان فصل تازه کنسرت‌های موسیقی پاپ و دیگر گونه‌های کنسرت باشد. اما با گذشت چند روز از پاییز هنوز اتفاقات تازه‌ای در پایتخت نیفتاده است و تنها در چند شهر قرار است کنسرت برگزار شود.

همشهری آنلاین:شاید علت این تأخیر در اعلام برنامه‌ها، حضور هنرمندان و فعالان موسیقی پاپ در خارج از کشور در ایام سوگواری باشد و به‌زودی بتوانیم شاهد رونق گرفتن برگزاری کنسرت‌ها در ژانرهای مختلف در تهران و خارج از کشور باشیم.

وقتی مسئولی همراه نیست
یکی از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی پاپ دلیل دیر برگزار شدن کنسرت‌های موسیقی در پایتخت را همراهی و حمایت نکردن برخی دستگاه‌های دولتی مسئول عنوان کرده و می‌گوید: «متأسفانه مستقل از اثرات حوادثی مانند بحران کرونا و یا ناآرامی‌های سال گذشته، ساختار حمایت و هدایت موسیقی پاپ در ایران دارای مشکلاتی ریشه‌ای است؛ فکر نمی‌کنم این انتظار زیادی باشد که موسیقی پاپ بتواند در فضای صدا و سیما تبلیغ شود و یا برنامه‌های نقد و نظر مانند سینما و یا ورزش داشته باشد!» میلاد ماهان راد، تهیه‌کننده موسیقی ادامه می‌دهد:« متأسفانه خیلی وقت‌ها همان ظرفیت‌های محدود در بخش دولتی و خصوصی، یا کاهش داشته‌اند یا اولویت خود را از کنسرت به کاربری‌های دیگر مثل همایش و... تغییر داده‌اند. در همین تهران در یکی دو سال اخیر از پنج سالن حداقلی موجود برای اجرا، دو سالن ایرانیان و سالن وزارت کشور از دور برگزاری کنسرت خارج شده‌اند و بیش از ۵۰ خواننده باید تنها در 3سالن روی صحنه بروند.»

از کنسرت‌های پایتخت چه خبر؟
قرار است در روزهای آینده ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی در روزهای پنجم و ششم مهر و همچنین ۱۳مهر ساعت۲۱:۳۰ در تالار وحدت، گروه «شهپر» دوشنبه ۱۰مهر ساعت۱۹ در فرهنگسرای نیاوران، «منظومه ابریشم» با تکنوازی تنبور در 12مقام توسط نیکناز میرقلمی جمعه 7مهرماه ساعت۱۹ در خانه هنرمندان، رسیتال ویلن سولوی مهدی قدیمی با اجرای آثاری از بیبر، باخ، پندرسکی و پیاتزولا ۶ و 7 مهرماه ساعت۲۰ در عمارت روبه‌رو، کنسرت «نوشه» ویژه بانوان جمعه ۲۱مهر ساعت۱۴ روی صحنه بروند.

تبریز آغازگر کنسرت‌های پاپ
حتی جزیره کیش که همیشه میزبان کنسرت های پاپ بوده، هنوز نتوانسته کنسرتی را داشته باشد.با این حال در آذربایجان شرقی قرار است سه کنسرت در شهرهای آذربایجان برگزار شود.معین زندی از خوانندگان نسل ساعت‌های ۱۸ و ۲۱ روز؛ سوم مهر اجرایش را برگزار کرد. همچنین محمد علیزاده خواننده باسابقه موسیقی پاپ نیز ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ روز جمعه هفتم مهرماه در سالن خواجه نصیر شهر مراغه میزبان طرفداران خود با قیمت بلیت‌های ۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی خواهد بود.
رضا صادقی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ روز یکشنبه نهم مهرماه تازه‌ترین اجرای زنده خود را بعد از مدت‌ها در سالن همایش‌های خاوران تبریز با قیمت بلیت ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی برگزار می‌کند. همچنین دو کنسرت در شهرستان‌ها ازجمله گروه «ماکان» در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز در ۱۵مهرماه و کنسرت تویسرکان گروه «دلشدگان» در سالن فردوسی پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴مهر ساعت۲۱ برگزار می‌شود.
 

منبع: همشهری آنلاین