گروه حوادث: هوشیاری مرد هندوانه فروش، راز سرقت ماهرانه دو کف‌زن را فاش کرد

سارقان هنگام شمردن پول‌های طعمه‌هایشان تعدادی از آنها را کف زنی می‌کردند.
شامگاه بیست و یکم فروردین ماه، خبر یک درگیری خیابانی در بزرگراه همت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده شد.

با این گزارش، ماموران کلانتری142، به سرعت عازم محل شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند 2 سرنشین یک دستگاه پژو 206، با هندوانه فروش دوره‌گردی درگیر شده‌اند.

وقتی ماموران به بازجویی از مرد هندوانه فروش پرداختند، وی در توضیح ماجرا گفت: « لحظاتی  پیش  این 2 نفر برای خرید هندوانه به من مراجعه کردند اما آنها پس از آنکه هندوانه‌ها را ورانداز کردند یک چک مسافرتی 50 هزار تومانی به من دادند و از من خواستند آن را برایشان خرد کنم، من هم این کار را انجام دادم.

مرد هندوانه فروش ادامه داد: مردان ناشناس بعد از آنکه پول‌ها را از من گرفتند، ناگهان گفتند که پشیمان شده‌اند و با پس دادن اسکناس‌هایی که به آنها داده بودم از من خواستند چک مسافرتی آنها را پس بدهم من هم همین کار را کردم اما چون به آنها مشکوک شده بودم پول‌ها را شمردم و متوجه شدم که مقداری از پول‌ها به سرقت رفته است.»

با مشخص شدن اینکه سرنشینان خودروی پژو 206، سارقان کف زن هستند، به دستور بازپرس شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، بازجویی از آنان در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد.

2 متهم که 2 مرد 20   و57 ساله هستند در جریان بازجویی‌‌های پلیسی مدعی شده‌اند هرگز اقدام به سرقت و کف زنی نکرده‌اند و فقط کف زنی از مرد هندوانه فروش را قبول دارند. اما در ادامه بازجویی‌ها، مرد جوان لب به اعتراف گشود و گفت:« ازسارقان طایفه فیوج هستم که به اتفاق پدرم در مالزی اقدام به کف زنی می‌کردیم، اما مدتی پیش پدرم در مالزی دستگیر   و راهی زندان شد.

بعد از این ماجرا از مالزی به تهران آمدم و سرقت‌هایم را   شروع کردم، شگرد کار   هم این بود که به بهانه‌ای از طعمه‌هایمان پول می‌گرفتیم و هنگام شمردن تعدادی از آنها را کف زنی می‌کردیم.»

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در جراید از شهروندانی که توسط این دو متهم از آنها سرقت شده است درخواست کرده است برای پیگیری موضوع به شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران یا پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.