آتش‌بازی در یک مراسم عروسی در شمال عراق منجر به جان‌باختن ده‌ها نفر از جمله عروس و داماد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است، 114 فوتی و 250 مصدوم به‌جای گذاشت.

این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی در سطح عراق تبدیل کرد و گفته می‌شود داماد و عروس در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال این حادثه مقامات محلی در این شهرستان اعلام کردند که بیمارستان الحمدانیه ظرفیت پذیرش این تعداد مصدوم را ندارد و به همین دلیل بسیاری از مصدومین این حادثه ناگوار به استان‌های اطراف مانند کرکوک، اربیل و بغداد منتقل شده و بیمارستان مذکور برای اهدای خون فراخوان داده است.

از بغداد نیز دولت مرکزی عراق، کمک‌های پزشکی را به الحمدانیه فرستاد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در تماس با استاندار نینوی خواستار تسریع در امدادرسانی به مصدومین این حادثه شد.

سودانی همچنین عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق را عازم الحمدانیه کرد تا از نزدیک در جریان امدادرسانی به مصدومان این حادثه قرار بگیرد. او بعد از ورود به الحمدانیه گفت که «تمام آسیب دیدگان آتش سوزی الحمدانیه به بیرون تالار منتقل شدند.»

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، برخورد فشفشه به سقف تالار که از جنس اشتعال‌زا بوده، منجر به آتش سوزی سریع شده و موارد مشتعل به همراه سقف بر سر میهمانان ریخته و این حادثه مرگبار را رقم زده است.