جوان‌ترین عکاس دوران هشت سال دفاع مقدس، آثار منتخب خود از جنگ تحمیلی را در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان گذاشته است. در این نمایشگاه ۶۰ تصویر منتخب از مناطق مختلف جنگی در عملیات های مختلف به نمایش درآمده است.

همشهری آنلاین: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه عکس «حمیدرضا نجف زاده» جوانترین خبرنگار-عکاس دفاع مقدس در مسجدالرضا(ع) محله تختی تهران برگزار شده و تا دهه نخست مهرماه ادامه دارد. در این نمایشگاه ۶۰ تصویر منتخب از مناطق مختلف جنگی در عملیات های مختلف از جمله کربلای ۵، شلمچه، عملیات خیبر و جزایر مجنون، والفجر ۸، فاو و ... در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

حمیدرضا نجف زاده در گفت و گو با همشهری از اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: «حضرت آقا همیشه در بیانات شان به استفاده از زبان هنر در زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس اشاره داشتند. برماست که هر آنچه از آن روزهای مقدس در گنجینه خود داریم برای آشنایی نسل جوان با روحیات ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان ارائه دهیم.»

این هنرمند تصمیم دارد به زودی کتابی از زندگینامه خود و عکس های خاطره انگیز و ارزشمندی که در طول سال ها فعالیت  هنری اش به ویژه در دوران دفاع مقدس گرفته، منتشر کند. خودش در این زمینه می گوید: «پشت هر عکسی که گرفتم، یک دنیا حرف است و کاش این حرف ها در کنار عکس ها ثبت می‌شد.»

ناگفته نماند نجف زاده متولد سال ۱۳۴۶ بوده و به عنوان جوان ترین خبرنگارعکاس جنگ و مطبوعات کشور شناخته می شود. این عکاس ازسال ۱۳۶۰ وارد مطبوعات شده و از سن ۱۴ سالگی در ۲۰ عملیات دفاع مقدس حضورداشته. او هم چنین مقام اول مسابقات عکس مطبوعات کشور، برنده ویژه نمایشگاه عکس یونسکوی ژاپن، نفر برگزیده مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس و دریافت دیپلم افتخار و لوح سیمین مجتمع، نفر برگزیده نمایشگاه عکس نماز، نفر برگزیده نمایشگاه عکس امداد و نجات را در کارنامه خود دارد.

علاوه بر این نجف زاده به خاطر تقدیم آلبوم عکس هشت سال دفاع مقدس به رهبر معظم انقلاب ازسوی معظم له مورد تقدیر و تفقد قرار گرفته است.