گروه اجتماعی: برای نخستین‌بار، داوطلبان کنکور آزمون سراسری می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال کارت‌های ورود به آزمون به‌صورت الکترونیکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

عبدالرسول پورعباس افزود: در این روش، داوطلب تا آخرین لحظه می‌تواند کارت خود را از پایگاه سازمان سنجش بگیرد و سپس با همراه داشتن پرینت کارت، شناسنامه و یا کارت ملی در جلسه امتحان حضور پیدا کند.

اطلاعات ثبت‌نامی کنکوری‌ها امروز منتشر می‌شود

از سوی دیگر معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز گفت: اطلاعات ثبت نامی داوطلبان کنکور 88 از امروز روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند برای اصلاح نمرات دبیرستان خود از اردیبهشت‌ماه به مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

حسین توکلی افزود: داوطلبان کنکور 88 باید پس از مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی که به‌مدت 3 روز روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد درصورتی‌که پس از مشاهده و کنترل نیاز به اصلاح مواردی از تقاضانامه وجود داشت، براساس دستور‌العملی که روی سایت قرار داده شده بر حسب مورد، اقدام کنند. 

وی درباره مواردی که داوطلبان نمی‌توانند تغییر دهند اظهار داشت: علاقه‌مندی‌هایی مانند گروه‌های زبان، هنر، دانشگاه پیام نور، مراکز تربیت معلم، سهمیه و معلولیت نمی‌تواند توسط داوطلب تغییر کند اما مواردی مانند گروه آزمایشی، محل اقامت، محل امتحان می‌تواند تغییر داده شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور بیان داشت: امکان ورود به لینک مربوط به مشاهده اطلاعات و نمرات با در اختیار داشتن کارت اعتباری ثبت‌نام شامل شماره پرونده، شماره کارت، کاربر و رمز عبور، شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و یا کد رهگیری میسر خواهد بود.  وی اضافه کرد: پس از ورود به وسیله هر یک از این روش‌ها، اطلاعات ثبت‌نامی نمایش داده می‌شود و امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات وجود دارد.

جزئیات پذیرش داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور نیز میزان ظرفیت پذیرش در شیوه آموزشی پژوهشی کنکور کارشناسی ارشد 88 را اعلام کرد.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با مهر افزود: 34‌هزار و 500 نفر در آزمون کارشناسی ارشد به روش آموزشی پژوهشی در سال 88 پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشجویان ممتاز و ظرفیت‌های اضافی پیش‌بینی می‌کنیم در این بخش 40 هزار نفر پذیرفته شوند.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های بخش آموزش محور نیز به سازمان ارائه شده اما دانشگاه‌ها فرصت دارند برای تکمیل این بخش از پذیرش، برنامه‌ریزی و نتیجه نهایی را به سازمان سنجش ارائه کنند.

معاون سازمان سنجش اضافه‌کرد: بخش دیگری از پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دارد که بدون کنکور وارد این مقطع می‌شوند. با احتساب پذیرش این افراد و درمجموع، پیش‌بینی می‌شود بین 40 تا 50 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد امسال پذیرفته شوند.