رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران از پیشنهاد 3 مسیر برای ایجاد تراموا به شهردار تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در تشریح سه مسیر پیشنهادی برای احداث تراموا در تهران نیز گفت: در جلسه ای با حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران مشاورین طرح تشریح کاملی از روند احداث این پروژه داشتند. بر اساس مطالعات انجام شده و پیشنهادی که ارائه شده است به دلیل شرایطی که خطوط دارند و امکانی که وجود دارد و همچنین در نظر گرفتن میزان مسافر و نیاز تردد و دلایل علمی و پژوهشی مورد مطالعه مشاورین سه مسیر به صورت حدودی از دانشگاه علوم تحقیقات به خاوران، تهرانسر به پایانه شرق و از جنت آباد به لویزان پیشنهاد داده شده است.

پیرهادی تاکید کرد: پیشنهاد مسیرها باید به صورت دقیق توسط مشاورین مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس میزان تقاضا سناریوهای موجود مورد ارزیابی قرار گیرد. در مسیرنخست از دانشگاه علوم تحقیقات طی مسیر از اشرفی اصفهانی، سعیدی، خیابان قزوین، مولوی و خاوران انجام می شود. در مسیر دوم از تهرانسر طی مسیر از جاده مخصوص، آزادی، انقلاب و خیابان دماوند انجام می‌شود و در مسیر سوم از جنت آباد طی مسیر از کاشانی، ستارخان و مطهری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سناریوهای مختلفی در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است اما در حال حاضر این سه مسیر به جهت مسائل مختلف اولویت پیدا کرده است.

منبع: ایسنا