سرانجام پس از مدت‌ها پیگیری، نخستین خودروی تخصصی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی به ارتفاع ۳۲ متر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در شهر زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، شهردار و سایر مسوولان به بهره برداری رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با تایید این خبر به همشهری گفت: «سیستان و بلوچستان استان گسترده‌ای است و زاهدان به عنوان یک کلانشهر و افزایش جمعیت نیاز به خدمات جدیدی در حوزه آتش‌نشانی دارد. برای همین، تهیه نردبان 32 متری اتفاق خوبی است که با کمک استانداری خریداری شد. در واقع با تجهیزات دیگر این خودروی تخصصی چیزی بالغ بر 90 میلیارد تومان هزینه داشته است.»

مجید محبی معتقد است که شهر زاهدان بیشتر از یک نردبان هیدرولیکی نیاز دارد. او ادامه داد: «البته نیاز استان بیشتر از یک نردبان هیدرولیکی است و امیدوار هستیم با همت شهرداری و کمک ملی بتوانیم تعداد بیشتری نردبان در سیستان و بلوچستان داشته باشیم. زیرا همین حالا هم تعداد بیشتری نردهبان هیدرولیکی در سطح شهر نیاز است.»

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: «خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان هنوز به آن شکل بلندمرتبه‌سازی صورت نگرفته است، ولی نردبان 32 متری قابلیت این را دارد که به ساختمان 10 طبقه دسترسی پیدا کند و می‌تواند اطفاء حریق کند. با پیشرفتی که در شهرسازی استان صورت گرفته، نیاز بود که چنین تجهیزاتی به سازمان آتش‌نشانی اضافه شود و امیدوار هستیم که در زمان حادثه کمک حالِ شهروندان باشد.»

مجید محبی اضافه کرد: «شهرداری پیش بینی کرده که حداقل به 2 نردبان هیدرولیکی دیگر در زاهدان نیازمند هستیم. حالا در بقیه شهرها و به خصوص در چابهار که بلندمرتبه‌سازی صورت گرفته است، حتما لازم است که به نردبان هیدرولیکی تجهیز شود.»

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها