لیست تازه‌ای از تعداد گودهای رها شده و پرخطر تهران تهیه شده که نشان می دهد مناطق ۱۵، یک و ۲۲ بیشترین گود پرخطر را دارند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ بیشترین گود پرخطر در منطقه ۱۵ با ۸ گود واقع شده است و سه منطقه ۸،۱۴ و ۱۹ هیچ گود رها شده ای ندارد. همچنین منطقه یک با ۷ گودو منطقه ۱۸ و ۲۲ هر کدام با ۶ گود در لیست مناطقی هستند که بیشترین گود پرخطر را دارند.

در منطقه ۱۲ گود بدون پرونده متعلق به هیات ورزش جانبازان و معلولین و در منطقه ۱۳ صاحب گود بدون پروانه شهرداری منطقه و در منطقه ۱۵ نیز دو گود بدون پرونده یکی متعلق به سازمان نوسازی و دیگری شرکت آپارتمان سازی شرق است . در منطقه ۲۰ هم صاحب گود بدون پروانه شرکت دولت آباد است.

در این لیست تعداد گودهایی که حاصل پروژه های مشارکتی با شهرداری است، ۸ گود است و تعداد گودهای شعرداری ۱۰ گود است که متعلق به شهرداری مناطق ۵ ،۷ ،۱۰،۱۳،۱۵و ۱۸ است.

نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان و سپاه نیز مالکیت برخی از این گودها را در اختیار دارند . نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش هم صاحب ۱۰ گود هستند و صاحب ۹ گود شخصیت حقیقی و ۹گود هم متعلق به شرکت ساختمانی است.

بیشتر این گودها مدت هاست که فعالیت ساختمانی آن متوقف شده است و بیشترین زمان توقف مربوط به گودی در منطقه ۶ تهران است که فعالیت آن ۲۶۴ ماه است که متوقف شده است. بیشترین مساحت گودهای پرخطر متعلق به ملکی در منطقه ۵ در خیابان کاشانی است که ۳۶ هزار و ۷۳۱متر مربع مساحت دارد و ۱۲ متر عمق گود است. عمیق‌ترین گودها مربوط به دو گود در منطقه یک و ۲۲ با عمق ۲۰ متر است.

بیشتر این گودها تعیین تکلیف شده اند. مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران با اشاره به گودهای پرخطر سطح شهر تهران می گوید: در جلسات مستمری که در مناطق ۲۲گانه داریم موضوع گودهای پر خطر را هم مورد پیگیری قرار دادیم بخش عمده‌ای از این گودهای پرخطرتعیین تکلیف شده‌اند. هر گودی ،گود پرخطر نیست و بیشتر گودهای پرخطر در مناطق تعیین‌تکلیف شده و یا مالک ملزم به ایمن‌سازی شده و یا شهرداری راسا گود را پر کرده است بنابراین موضوع پیگیری شده است و این که گفته شود مواردی بحرانی در این زمینه داریم ، این گونه نیست.

بابایی تاکید کرد: کمیته ایمنی در جلساتی که با محوریت ایمنی در مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود به موضوع گودها هم ورود پیدا کرده و گودهایی که وضعیت اورژانسی داشتند را مناطق تعیین تکلیف کرده‌اند.