تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کرد تا بتوان در نهایت یک فرش مناسب برای خود خرید.

فرش ماشینی انواع مختلفی دارد که هر نوع آن نیز دارای ویژگی های خاصی هستند. فرش ماشینی اکریلیک، پلی استر و پلی پروپیلن از شناخته شده ترین فرش های ماشینی هستند. هر کدام از این فرش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. سپس درباره فرش مدرن که از محبوب ترین فرش های ماشینی است؛ اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم. امید است که این اطلاعات هنگام خرید فرش ماشینی برای شما مفید واقع شوند.

فرش های ماشینی اکریلیک و پلی استر

قبل از خرید فرش ماشینی می بایست با ویژگی های این نوع فرش آشنا شوید. به عنوان مثال باید با انواع الیاف مورد استفاده در فرش های ماشینی آشنا شوید تا بتوانید یک فرش خوب برای خود تهیه کنید. به طور کلی هنگام تولید فرش های ماشینی از ۵ نوع الیاف استفاده می شود. الیاف اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن، نایلونی و پشمی از الیاف مورد استفاده در فرش های ماشینی هستند. هر کدام از این الیاف ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال فرش پشمی نرم است و دوام بالایی دارد. همچنین عایق بسیار خوبی است؛ اما برای استفاده در اماکن مرطوب مناسب نیست. به‌علاوه قیمت زیادی دارد و همه افراد جامعه نمی توانند آن را تهیه کنند. افزون بر این موارد برخی از افراد به پشم حساسیت می دهند؛ بنابراین فرش خوبی برای چنین افرادی نیست.

فرش های ماشینی اکریلیک نیز نرمی و لطافت بالایی دارند و پرز نمی دهند. این فرش ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و ماندگاری بالایی دارند. همچنین کاملا ضد حساسیت بوده و مشکلی برای پوست افراد حساس ایجاد نمی کنند. فرش های ماشینی اکریلیک ظاهر زیبایی دارند و دارای رنگ های جذاب و زنده ای هستند. البته این نوع فرش عایق پذیری کمی در برابر گرما دارد.

خرید فرش ماشینی طرح بهشت نقره ای

انواع دیگر فرش های ماشینی

هنگام خرید فرش ماشینی اگر بودجه کمی دارید؛ سراغ فرش های پلی استر و پلی پروپیلن بروید. فرش ماشینی پلی استر بسیار زیبا است و درخشندگی خاصی دارد. همچنین پرزدهی ندارد و حساسیت ایجاد نمی کند. در برابر مواد شیمیایی و سایش هم مقاوم است. البته نسبت به فرش های اکریلیک و پشمی عمر و دوام کمتری دارد. این نوع فرش پس از مدتی خراب می شود و زیبایی خود را از دست می دهد. بر اساس همین دلایل است که نسبت به فرش های اکریلیک و پشمی قیمت کمتری دارد.

فرش های پلی پروپیلن نیز یکی دیگر از فرش های ماشینی ارزان قیمت هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر نور خورشید دارند. این نوع فرش رطوبت را جذب نمی کند و به سرعت خشک می شود. البته انعطاف پذیری و عمر کمی دارد و به سرعت آلودگی ها را به خود جذب می کند. فرش های ماشینی نایلونی مقاومت و دوام نسبتا بالایی دارند اما پس از مدتی رنگ خود را از دست می دهند و به اصطلاح رنگ پریده می شوند. این فرش ها نیز بسیار ارزان قیمت هستند.

فرش مدرن امیرکبیر

خرید فرش ماشینی

هنگام خرید فرش ماشینی باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید به این نکته توجه کنید که هر فرشی کارایی مخصوص به خود را دارد و نمی توان هر مدل فرشی را در هر محیطی پهن کرد. به بیان ساده تر فرشی که مناسب سالن پذیرایی است لزوما مناسب اتاق خواب نیست. به طور کلی فرش های ماشینی نرم و روشن برای اتاق خواب ها مناسب تر هستند. فرش های بسیار مقاوم و با کیفیت نیز برای محیط های پر رفت و آمد مثل سالن های پذیرایی، گزینه بهتری هستند.

برای خرید فرش ماشینی سراغ فروشگاه های شناخته شده و پر طرفدار بروید تا نگران کیفیت محصول خود نباشید. از فروشنده های فروشگاه نیز تا جایی که می توانید درباره فرش مورد نظر خود سوال بپرسید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. قبل از خرید نیز ابعاد دقیق محیط مورد نظر خود را اندازه بگیرید تا در نهایت بتوانید یک فرش مناسب و متناسب بخرید. در قسمت زیر فهرستی از نکات مهم خرید فرش ماشینی تهیه کردیم تا با تمامی این نکات به صورت یکجا آشنا شوید. به این ترتیب عواملی که هنگام خرید فرش ماشینی باید بررسی کنید؛ عبارتند از:

  • برند فرش

  • ضمانت نامه فرش

  • تعداد گره های فرش

  • میزان تراکم بافت فرش

  • اصل یا اورجینال بودن فرش

 خرید فرش ورساچه امیرکبیر

فرش مدرن ورساچه

حالا که با نکات خرید فرش ماشینی آشنا شدید؛ بهتر است با پرفروش ترین فرش مدرن ماشینی نیز آشنا شوید. فرش ورساچه یک فرش مدرن است که امروزه فروش زیادی پیدا کرده است. این فرش طرح های مختلفی دارد و با رنگ های گوناگونی در بازار به فروش می رسد. جالب است بدانید که کمتر فرشی رنگ تیره دارد اما فرش های ورساچه در رنگ های تیره مانند مشکی یا خاکستری نیز تولید می شوند. رنگ تیره این نوع فرش درخشندگی خاصی دارد و بسیار براق است. لازم به ذکر است که این رنگ ها با شستشو نیز زیبایی خود را از دست نمی دهند و کمرنگ نمی شوند. به‌علاوه فرش مدرن ورساچه ضد حساسیت است و مشکلی برای پوست های حساس ایجاد نخواهد کرد.

فرش ورساچه نیز انواع مختلفی دارد. فرش ورساچه طرح فرانسوی، فرش وینتیج ورساچه و گلیم فرش ورساچه از مدل های مختلف این فرش هستند. فرش ورساچه علاوه بر زیبایی خاصی که دارد از مواد بسیار با کیفیتی نیز تولید می شود. در واقع این فرش ها دوام و مقاومت بالایی دارند و به راحتی رنگ پریده و خراب نمی شوند. همچنین قابل شستشو بوده و آلودگی ها را به خود جذب نمی کنند.

فرش ورساچه نسبت به کیفیت و طرحی که دارد؛ دارای قیمت مقرون به صرفه ای است. البته این فرش با میزان تراکم های متفاوتی تولید می شود که تراکم های مختلف، قیمت های متفاوتی نیز دارند. شما با هر میزان بودجه ای می توانید یک فرش ورساچه با کیفیت تهیه کنید. در آخر نیز امید است درباره خرید فرش ماشینی و فرش مدرن ورساچه اطلاعات خوبی دریافت کرده باشید.