آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در ۶۶ سالگی درگذشت.

همشهری آنلاین: رحمت امینی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «سوسمار»‌ را با همکاری حمید جبلی روی صحنه دارد و اجرای نمایش‌اش بار دیگر در تئاترشهر تمدید شده است، درباره مرحوم آتیلا پسیانی به همشهری می‌گوید:«در روزهای گذشته این دومین خبر تلخی بود که شنیدم یکی از آنها درگذشت فردوس کاویانی و حالا آتیلا پسیانی؛ خبر اندوهناکی که در فضای مجازی به دستمان رسید. آتیلا پسیانی در یک خانواده هنرمند بزرگ شده بود و خانواده هنرمندی هم داشت. هنرمند تاثیرگذاری که در حوزه تئاتر می‌توانست با خلق آثار تازه به گنجینه هنرهای نمایشی اضافه کند و بار دیگر کارهایش مخاطبان را به سالن‌های تئاتر بیاورد.»
وی در ادامه می‌گوید:«همیشه یک بیت شعر است که آن را با تغییری گاهی زمزمه می‌کنم. حالا که آتیلا پسیانی رفته و باز هم می‌گویم؛ از شمار دو چشم یک تن کم و از شمار هنر هزاران بیش... در جامعه هنری برخی از افراد حضورشان موثر بوده و تاثیرگذاری عمیقی در حیطه کار خودشان در هنر و جامعه داشتند و پسیانی هم از جمله این افراد بود. خانواده هنرمند ایشان امیدوارم این اندوه بزرگ را تاب بیاورند و در ادامه فعالیت‌های هنری که دارند، نام آتیلا را همیشه زنده نگه دارند. نامی که به واسطه حضورش همیشه می‌ماند.»
آتیلا پسیانی طی چند هفته اخیر برای سفر شخصی به فرانسه سفر کرده بود که به دلیل عوارض بیماری سرطان مجبور شده بود در بیمارستانی در آنجا بستری شود و همان جا درگذشت.

منبع: همشهری آنلاین