سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از امروز (شنبه) ‌تا ظهر دوشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور آسمان صاف‌ و آرام خواهد بود و در نوار شمالی‌، به ویژه در سواحل‌ دریای خزر، افزایش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

اوایل‌ شب‌ دوشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ و در گیلان افزایش‌ ابر، گاهی‌ بارش‌ پراکنده و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

سه‌شنبه‌ ـ با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از نوار شمالی‌ کشور ـ در برخی‌ مناطق‌ شمال غرب‌، غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در استان‌های قزوین‌، البرز و تهران رگبار باران و وزش‌ باد گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. همچنین‌، در سواحل‌ دریای خزر وزش‌ باد شمالی‌ و ابرناکی‌ همراه با بارش‌ و کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود. طی‌ این‌ روز در شرق‌ اردبیل‌، گیلان و غرب‌ مازندران بارش‌ شدت‌ خواهد داشت‌، دریای خزر مواج‌ است و در ارتفاعات‌ اردبیل‌ بارش‌ برف‌ دور از انتظار نخواهد بود.

چهارشنبه‌ بارش‌ در سواحل‌ شمالی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در استان‌های واقع‌ در دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در زنجان، قزوین‌، البرز و تهران ابرناکی‌، وزش‌ باد و رگبار باران رخ‌ می‌دهد. در ضمن‌، بعدازظهر وزش‌ باد در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور افزایش‌ می‌یابد.