به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بهرهبرداری از فاز اول بزرگراه شهید بروجردی و اثرگذاری بر ترافیک منطقه ۱۸ گفت: رفع دغدغههایی که از سالها قبل برای شهروندان وجود دارد از مهمترین اهداف مدیریت شهری این دوره است.
او با تأکید بر این موضوع که مدیریت شهری در این دوره تلاش میکند تا دغدغههای شهروندان در حوزه ترافیک و حمل و نقل را کاهش دهد، ادامه داد: افزایش بودجه حمل و نقل، تلاش برای انعقاد قرارداد و خرید اتوبوس و واگن مترو نیز در این راستا انجام شد.
پیرهادی با بیان اینکه فاز اول بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندرو شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیرهای کندرو شمالی و جنوبی با دو خط عبوری طراحی و اجرا شد، گفت: این موضوع موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شده است. با گشایش این قطعه از بزرگراه، مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز شده و در محدوده ۴۵ متری کن به سطح منفی یک منتقل میشود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجدداً به سطح صفر باز میگردد.
این عضو شورای شهر ادامه داد: جهت تکمیل رینگ شمالی-جنوبی ناتمام شهر تهران در غرب پایتخت، احداث سه پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام ادامه بلوار بهار و تقاطعهای آن با بزرگراه فتح ، بلوار زرند و بزرگراه شهید بروجردی الزامی است.
او افزود: احداث بزرگراه شهید بروجردی علاوه بر تکمیل قطعهای از این رینگ داخلی و امکان اتصال شمالیترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) در آینده سبب تسهیل دسترسی بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران ساوه به بازار آهن، حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸ و کاهش بار ترافیک در محلات پیرامونی خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طول حدود چهار کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی، تاکید کرد: جهت احداث این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی ۸۲ معارض ملکی شناسایی و رفع شد که از این بین، ۵ ملک درشت دانه و مابقی در ابعاد کوچکتر بود، با رفع این معارضها مجموعاً ۱۴۸ هزار متر مربع زمین برای اجرای این پروژه آزادسازی شد.