جهانگیر کوثری : ایتالیا تیم محبوب جام جهانی نیست، اما آنان که با تیزبینی فوتبال حرفه ای را دنبال می کنند، این ایتالیای مرموز را یک پای قهرمانی می دانند.

مهره هایی کار کشته که فوتبال گروهی را نیز در کنار خلاقیت های فردی عاقلانه بازی می کنند. مارچلو لیپی برای آن که به سلامت از تمام تهمت ها و بدبینی ها بگذرد، باید ایتالیا را به سامان برساند. آنها به کمتر از مقام اولی یا دومی رضایت نمی دهند. پیروزی آنها در دور اول در مقابل غنا و چک و تساوی با آمریکا چهره دوگانه ای از تیم لیپی معرفی کرد. هرچند که آنها دانیل دوروسی را تا پایان جام جهانی در اختیار ندارند، اما روی نیمکت مهره های ارزشمندی به چشم می خورد که داشتن هریک از آنها آرزوی هر تیمی است. دل پیرو، یاکوئینتا، اینزاگی و ... . لیپی برای دیدار با استرالیا که از خط میانی توانمندی برخوردار است تاکتیک فریبنده خود را که با توتی انجام می شود پیاده می کند. او جیلاردینو را به تنهایی در خط حمله قرار می دهد و پنج هافبک را در مقابل پنج هافبک استرالیا (گرلا، کولینا، کاهیل، استریوفسکی و کیول) قرار می دهد. کیول صدمه خورده است اما می رسد. اتفاقاً گاس هیدینگ نیز یک مهاجم به میدان فرستاده است؛ مارک ویدوکا که در اوج آمادگی است. باید دید درون دروازه مارک شوایزر استرالیایی در مقابل ضربات توتی، جیلاردینو چگونه عمل می کند و بوفون در مقابل هجوم های توفانی ویدوکا، کیول و کولینا. اگر شوایزر از آسیب دیدگی نجات پیدا کند، این بازی را بازی دروازه بانان بشناسید که هرکدام بهتر عمل کنند تیمشان پیروز می شود. بوفون مرد صبور دروازه های چکمه ای است. خونسردی او به تیم آرامش می دهد، هرچند در مقابلش کاناوارو، ماترازی، زامبروتا و گروسو قرار دارند. این بازی را هر تیمی ببرد در مرحله بعد کار آن چنان دشواری برای رفتن به نیمه نهایی ندارد.سوئیس «بلاتر» امشب به دیدار اوکراین «بلوخین» می رود. می گویند صعود اوکراین کلی مشکلات سیاسی این کشور را حل کرده است و الک بلوخین مرد فوتبال اروپا در دهه هفتاد و دومین ستاره درخشان فوتبال شوروی سابق پس از یاشین به صعود تیمش به مرحله بعد امیدوار است. او شاید کم دانش ترین مربی جام باشد، در واقع شوچنکو تیم را رهبری می کند. الک بلوخین که حالا یک ثروتمند پرنفوذ در اوکراین است، خواسته های درونی خود را با فوتبال دوباره زنده می کند. او که در روز اول چهار گل از اسپانیا خورد، با پیروزی در مقابل عربستان و تونس به دور بعد رسید حریف تیم سخت کوش سوئیس است که فوتبالی چون اسلاوها بازی می کند و روش اجرای تاکتیک های مدرن را نیز می داند. می گویند این بازی برای سوئیس آسان است آیا مرد خسته کوبی کان از پس شوچنکو برمی آید؟
این تیم سوئیس پر از ستاره ناشناس است. طفلک سندروس به این بازی و شاید هم تا  آخر جام به بازی ها نمی رسد. گل جاودانه او در خاطره ها خواهد ماند و کره ای ها بیشتر آن را به خاطر خواهند آورد. آلکساندر فری مرد اول سوئیس به قلب دفاع نامنظم اوکراین می زند. تیموشوک مأمور مهار فری خواهد بود، اما آمادگی کاباناس نیز برای اوکراین دردسرزا خواهد بود. سوئیس شاید به راحتی به دیدار با برنده ایتالیا و استرالیا برسد. جنس ایتالیا برای بازی با سوئیس مرغوب تر است.
ترکیب تیم ایتالیا: بوفون، کاناوارو، ماترازی، گروسو، زامبروتا، توتی، پیرلو، گاتسو، پروتا، کامورانزی و جیلاردینو.
ترکیب تیم استرالیا: شوارزر (کوویچ)، برسکیانو، نیل، مور، چیپرفیلد، گره لا، کولینا، کاهیل، استریوفسکی، کیول (امرتون) ویدوکا.