به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت اسپیس، این کروزر، نمایشگر واقعیت افزوده، لاستیکهای بدون هوا و کنترلگرهای جوی استیکی دارد. بیش از ۵دهه از آخرین باری که انسانها رویماه قدم گذاشتند میگذرد اما در مدت کمی بیش از ۲سال میتوانیم به سطحماه برگردیم.
ناسا میخواهد بهعنوان بخشی از برنامه آرتمیس، نخستین زن و نخستین فرد رنگین پوست را روی تنها ماهواره طبیعی زمین قرار دهد و احتمالا در نهایت شاهد ایجاد یک پایگاه قمری تا دهه۲۰۳۰ رویماه خواهیم بود. با این حال، اگر بخواهیم حضور دائمی درماه داشته باشیم، فضانوردان به ابزاری برای ماهگردی نیاز خواهند داشت.
بیشتر بخوانید:
بر این اساس، تویوتا این نیاز را درک و مدلی مفهومی برای یک کروزر قمری کوچک را طراحی کرده که یک نسخه الکتریکی از نوع SUV بوده و مدل تکاملیافته ماهنوردهای دهه۱۹۷۰است. نکته جالب این مدل مفهومی اینجاست که ماهنورد این شرکت شباهت بسیاری بهخودروهایی دارد که در خیابان میبینیم.
این ماهنورد دارای نمای پانوراما، صفحه نمایش داشبورد مجهز به واقعیت افزوده و مجموعهای از دوربینها و حسگرهاست که میتواند سطوح ناهموار و چالههای احتمالی را تشخیص دهند.
همچنین لاستیکهای این کروزر از نوع بدون باد هستند، چراکه پنچر شدن تایرها درماه یک مصیبت بزرگ محسوب میشود. این خودرو همچنین مجهز به موتورهای الکتریکی درون چرخ است و شاید هیجانانگیزتر از همه این باشد که با جوی استیک کنترل شود.
بیشتر بخوانید:
این ماهنورد از لندکروز اصلی تویوتا ۴۰FJ و کروزر واقعی قمری که به وسیله این خودروساز ژاپنی و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) توسعه یافته، الهام گرفته است. قرار است این ماهنورد ۶چرخ و خودران، در سال۲۰۲۹ آماده فرود رویماه باشد و بتواند تا ۱۰هزار کیلومتر در سطح آن راه برود.
این وسیله نقلیه الکتریکی همچنین میتواند ۲نفر را تا ۱۴روز در خود نگه دارد و به آنها اجازه دهد حین سفر رویماه در داخل آن زندگی و کار کنند.