کابین سونا ویژگی‎ های متعددی دارد که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پس اگر شما هم نسبت به خرید کابین سونا علاقمند هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

امروزه با افزایش تنش‌ها و سختی‌های زندگی، بسیاری از افراد در تلاش اند تا با خرید کالاهای مناسب، آرامش و حال خوب را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورند. از اصلی‌ترین مکان‌هایی که افراد می‌توانند در آن نسبت به کسب آرامش اقدام کنند، محیط منزل است که برای رسیدن به آرامش در این مکان نیاز به خرید برخی کالاهای اساسی است. یکی از کالاهایی که بسیاری از افراد از آن برای رسیدن به امنیت و آرامش استفاده می‌کنند، کابین سونا است. 

کابین سونا چیست؟

هر فردی قطعا در زندگی خود یکبار به استخر مراجعه کرده است و اگر به استخر مراجعه کرده باشید، قطعا با مقوله سونا آشنایی دارید. سونا، یک محفظه یا اتاقک سربسته با ابعاد و اشکال متنوع است که با استفاده از هیتر یا بخار آب یا سوختن چوب، گرما تولید کرده و گرم می‌شود. این اتاقک در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است و این موضوع سبب شده تا کابین سونا خانگی روانه بازار شود.

کابین سونا در واقع یک محیط آرامش‌بخش و ایمن برای رهایی از استرس‌های ناشی از فعالیت‌های روزمره است و شرایطی را برای ذهن و بدن فراهم می‌کند تا با دوری از افکار مزاحم، فرد به آرامش برسد. از اصلی‌ترین مزایا خرید کابین سونا ایجاد محیطی دلپذیر است که فرد با استراحت در آن می‌تواند انرژی فوق العاده‌ای را جذب کند. عموما سونا به عنوان یک محیط گرم شناخته می‌شود و افراد می‌توانند با تنظیم دمای سونا به میزان دلخواه، از این کابین کاربردی استفاده کنند. همچنین کابین سونا می‌تواند به‌صورت جداگانه از محیط حمام یا به‌صورت ترکیبی در فضای مورد نظر قرار گیرد.

شما می‌توانید در کنار کابین سونا از تجهیزات مدرن و لوکس نیز بهره مند شوید و کابین سونایی لاکچری برای خود بسازید. این تجهیزات شامل لامپ‌های سقفی و دیواری، سیستم تهویه هوا، شیرهای دوش ثابت و متحرک با حالت‌های مختلف، جت‌های ماساژور، سیستم صوتی، سیستم جکوزی، دماسنج، ریموت کنترل و انواع نازل‌ها هستند. علاوه بر این موارد، سکوهای نصب شده در کابین سونا امکان نشستن را برای شما فراهم می‌کنند تا افراد بتوانند با کیفیت بالاتری نسبت به سونا گرفتن و استراحت اقدام کنند.

انواع کابین سونا

امروزه توجه بسیاری از افراد به خرید کابین سونا جلب شده است و خرید این محصول برای بسیاری از افراد به عنوان یک اولویت شناخته می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید کابین سونا از انواع مختلف آن آگاه باشید، تا بتوانید بهترین مدل کابین سونا خانگی را تهیه کنید. در ادامه به بررسی دو نوع اصلی کابین سونا؛ کابین سونا خشک و کابین سونا بخار می‌پردازیم.

  • کابین سونا خشک

کابین سونا خشک یکی از مدل‌های سونا است که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این سونا که از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گیرد، از یک کابین چوبی تشکیل شده است که می‌توان در آن با استفاده از هیتر و دستگاه‌های شبیه به آن گرما ایجاد کرد. در واقع مکانیزم عملکردی این سونا به این گونه‌ای است که می‌توان با سوزاندن چوب، استفاده از برق و گاز، گرما ایجاد کرد که این موارد موجب ایجاد محیطی جذاب می‌شوند. عموما دمای سونا خشک بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد است که این موضوع می‌تواند مزایا فراوانی برای بدن داشته باشد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کابین سونا مرد توجه است، انتخاب چوب مناسب سونا است. بهتر است هنگام خرید کابین سونا خشک، سونایی اتخاب شود که از چوبی راحت برخوردار باشد و چوب با افزایش دما، راحتی خود را از دست ندهد. ترموود، باسوود و سدر از بهترین چوب‌های مورد استفاده در کابین سونا خشک شناخته می‌شوند.

  • کابین سونا بخار

سونا بخار یکی از تاسیساتی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سازه از یک کابین تشکیل شده است که درون آن با بخار آب پر شده است و افراد هنگام ورود به آن با توده‌ای از بخار رو به رو می‌شوند. در این کابین سونا، رطوبت هوا بیش از هشتاد درصد بوده و دمای محیط نیز بیش از چهل درجه سانتی گراد است که این موضوعات موجب ایجاد ویژگی‌های متعدد شده است. از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با سونا بخار حائز اهمیت است، آب بندی تمامی گوشه‌ها و درزهای این سازه است. اگر این سازه به خوبی آب بندی نشود، بخار آب تولید شده توسط آن می‌تواند به تمامی تاسیسات اطراف خود آسیب رسانده و علاوه بر آن کاربرد اصلی خود که جمع آوری توده هوای مرطوب است را نیز از دست می‌دهد. پس قبل از خرید کابین سونا بخار به این موضوع توجه کنید.

ویژگی‌های کابین سونا

این مقاله در مورد کابین سونا و ویژگی‌های استفاده از آن می‌تواند اطلاعات مفیدی ارائه کند. در ادامه، توضیحاتی درباره ویژگی‌های استفاده از کابین سونا را برای شما آورده‌ایم:

  • ایجاد آرامش

یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کابین سونا ایجاد فضایی برای استراحت و کسب آرامش است. دلیل این سخن این نکته است که گرما و رطوبت درون سونا باعث افزایش تعریق می شود که این مورد موجب پاکسازی بدن از سموم و رفع فشارهای روحی و جسمی خواهد شد.

  • زیباسازی دکوراسیون منازل

کابین سونا یکی از محصولات لوکس و ارزشمندی است که ظاهری باورنکردنی به منازل افراد می‌بخشد. به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاش اند تا با خرید کابین سونا، تحولی در دکوراسیون منازل خود ایجاد کرده و به زیباسازی دکوراسیون منازل خود بپردازند.

  • اثرات مثبت بر سلامتی پوست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سونا، بهبود وضعیت سلامت پوست است. همانطور که مستحضر هستید یکی از مراحل پاکسازی پوست، شستن پوست با استفاده از بخار و حرارت است. بخار و حرارت سونا باعث باز شدن منافذ پوست شده و موجب از بین رفتن جوش و بهبود جریان خون در پوست می‌شود. استفاده از کابین سونا بخار و کابین سونا خشک، باعث تغذیه بهتر پوست، افزایش لطافت آن و حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود.

  • تسریع مراحل بازسازی عضلات

امروزه بسیاری از ورزشکاران به طور منظم از سونا استفاده می‌کنند. دلیل این افراد بازیابی انرژی و تسریع مراحل بازسازی عضلات است. حرارت سونا باعث افزایش میزان خون رسانی به عضلات می شود که این موضوع  سبب تسهیل در ترمیم و بازسازی عضلات پس از تمرین فیزیکی یا فعالیت ورزشی خواهد شد.

  • بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن

استفاده منظم از سونا می‌تواند به بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند. حرارت و بخار موجود در کابین سونا موجب تعریق شدید شده که این موضوع موجب می‌شود تا سموم موجود در بدن به طور کامل از بدن خارج شده و بدن سالم‌تری داشته باشید.

  • تسهیل در آرامش ذهنی

از دیگر مزایا استفاده از کابین سونا از بین بردن اضطراب و تراوشات ذهنی و ایجاد آرامش در ذهن و روح افراد است. استفاده از سونا می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و حال خوب را برایتان به ارمغان بیاورد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از ویژگی‌های کابین سونا بودند و شما می‌توانید با خرید کابین سونا از ویژگی‌های متعدد این محصول کاربردی بهره مند شوید.

نکات مهم برای خرید کابین سونا

حال که با چیستی و ویژگی‌های کابین سونا آشنا شدید، احتمالا نسبت به خرید این محصول کاربردی ترغیب شده‌اید اما خرید کابین سونا نکات خاصی دارد که بهتر است قبل از خرید کابین سونا به آن‌ها توجه کنید.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که قبل از خرید کابین سونا باید به آن توجه کنید، ابعاد کابین سونا است. این محصول ابعاد خاص و از پیش تعیین شده‌ای دارد و بهتر است قبل از خرید این محصول فضای قرار گیری آن را مشخص کنید. همچنین از دیگر نکاتی که در رابطه با این محصول حائز اهمیت است، تجهیزات و تاسیسات آن است. بهتر است قبل از خرید این محصول نسبت به لوله کشی و برآورد تجهیزات این محصول توجه کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با خرید کابین سونا حائز اهمیت است، انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر است. یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه کابین سونا فعال است، لیدوما جکوزی است. لیدوما جکوزی فروشگاه اینترنتی معتبری است که در آن مدل‌های متعددی از کابین سونا بخار و خشک موجود است. این فروشگاه اینترنتی با برقراری ارتباط مستقیم با تولید کننده، محصولات خود را با کم‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند و در کنار آن خدمات متعددی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از اصلی‌ترین خدمات این فروشگاه اینترنتی می‌توان به مشاوره رایگان و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد. علاوه بر این، تمامی محصولات موجود در این فروشگاه در بسته بندی‌های وکیوم به سراسر کشور ارسال می‌شود. این موضوع سبب حفظ سلامت کالا در فرایند ارسال شده است.

اگر خواهان خرید کابین سونا هستید، ما به شما لیدوما جکوزی را پیشنهاد می‌کنیم.