روشنک محمدی: قبل از آغاز سال جدید حادثه‌های رانندگی دلخراشی در جاده‌های استان کرمان اتفاق افتاد.

در یکی از این حادثه‌ها که 2 روز قبل از عید نوروز رقم خورد، خانواده‌ای 4 نفره که در مسیر باقین به کرمان در حرکت بودند تا تعطیلات را در کنار خانواده‌های خود بگذرانند دچار حادثه شدند. در این حادثه دلخراش خودروی 206 این خانواده واژگون شد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی کرمان زن و شوهر جوان به همراه 2 کودک خردسال خود طعمه خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ پدر خانواده که راننده خودرو بود شده و دردم جان باختند.

چند روز بعد در حادثه‌ای، 2 خودروی پژو که سرعت زیادی داشتند تصادف کردند. در این حادثه دلخراش تمام سرنشینان هر 2 خودرو که اعضای 2 خانواده بودند به دلیل شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست دادند. مدیر جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ضمن اشاره به این حادثه‌های ناگوار و متاثر شدن از وقوع رویدادهایی از این دست، 2 بانده نبودن برخی از جاده‌های استان کرمان را علت اصلی بروز این گونه حوادث در سطح استان دانست.

کاووس محمودی اظهار داشت: در حدود 11 درصد از جاده‌های کل کشور در استان کرمان قرار دارد که عمده این مسیرهای دشوارگذر و جزو مسیرهای پرخطر کشور نیز محسوب می‌شوند.وی افزود: با حضور بیشتر نیروهای امدادی، راهداری، هلال‌احمر و... می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان را به حداقل رساند.

این مقام مسئول ضمن بیان انتقاد از سرعت زیاد رانندگان در مسیرهای پر خطر خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسیرهای جیرفت به کهنوج، کرمان به جیرفت و کرمان به بم 2 بانده شده و این کار به میزان قابل توجهی از تلفات و تصادفات جاده‌ای کم کرده است.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته میزان تلفات جاده‌ای در استان 30 درصد کاهش یافته و با پیگیری‌های بیشتر می‌توان این میزان را باز هم بیشتر کاهش داد.گفتنی است حوادث رانندگی، دومین عامل مرگ و میر در استان کرمان عنوان شده است. براساس آمار 50 درصد تصادفات جاده‌ای در این استان در 16 درصد از راه‌های آن رخ می‌دهد و اکثر کشته شدگان در جاده‌های کرمان را که جزو استان‌های دارای محورهای پرخطر نیز است، مردان 20 تا 30 سال تشکیل می‌دهند.

4 محور ارتباطی بم به زاهدان، چترود، سیرجان و ماهان در استان کرمان جزو راه‌های پر خطر کشور بوده و سالانه جان تعداد زیادی از هموطنانمان را می‌گیرد.

همشهری استانها