تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

۳۶ سال پیش در چنین روزی دومین جلسه دادگاه مردی که به اتهام ناموسی راننده تاکسی را به قتل رسانده بود، برگزار شد. قاتل برای بیان دلایلی که نمی‌توانست به صورت علنی در بین حضار بیان کند از قاضی خواست که در جلسه غیر حضوری دلایل این قتل را توضیح دهد.

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: در ۲۶ مهر سال ۶۶ روزنامه کیهان درباره جلسه دادگاه اینگونه نوشت:

دومین جلسه محاکمه زن و شوهری که چندی پیش به اتهام قتل یک راننده تاکسی دستگیر شده‌اند، دیروز در محل تالار جنایی دادگستری برگزار شد.
در پایان این جلسه بنا به خواست متهمین جلسه بعدی غیر علنی اعلام شد.

در ابتدای جلسه دیروز دادگاه همسر مقتول عربعلی «مقتول» گفت:  متهم با تصمیم قبلی اقدام به قتل همسرم کرده است. اگرچه متهم قبول کرده که همسرم را با ساطور به قتل رسانده است اما بر روی دست‌ها و صورت همسرم آثار بریدگی با چاقو مشاهده می‌شود.

قربانعلی «قاتل» مدعی شده که او از پشت به همسرم حمله کرده است، اما آثاری زخم در پشت سرش دیده نشده است. از طرفی هم همسر قاتل در بازجویی‌ها مدعی شده که با همسرم «مقتول» ۱۳ سال رابطه داشته اما در جلسه قبل گفته است که ۶ سال رابطه داشته است. با توجه به ضد نقیض‌هایی که وجود دارد مطمئنم که این قتل با نقشه قبلی انجام شده است.

متهم در دادگاه در دفاع از خود گفت: من از هیچ چیز حتی از مرگ نمی‌ترسم. در دفاع از ناموس دست به قتل زدم. اکنون آرامش دارم و زندان برایم چون بهشت است. من نمی‌خواهم عمق مسئله را باز کنم اما همشهری‌های من اینجا حاضرند که من چه کاره‌ام و مقتول را نیز می‌شناختند.

رئیس دادگاه در ادامه گفت: شما باید برای ادعای خود دلیل یا ۲شاهد داشته باشید. اگر قرار باشد هر کسی دیگری را بکشد و در کیسه کند و در رودخانه و بیابان بیاندازد که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. از سویی همشهری‌های شما چه چیزی می‌دانند، ما کاری به زندگی ۵۰ ساله شما نداریم اگر مطلبی دارید که نمی‌خواهید در جلسه علنی دادگاه مطرح کنید یا می‌خواهید جلسه سری باشد این حرف دیگریست.

به گزارش خبرنگار کیهان، در اینجا متهم و همسری از دادگاه تقاضا کردند جلسه بعدی به صورت سری و غیر علنی برگزار شود که بر اساس این تقاضا جلسه دادگاه برای روز دیگر و به صورت غیر علنی تجدید شد.
 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها