به گزارش همشهری آنلاین، محمد علویتبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اظهار داشت: دانشآموزانی که تاکنون سفارش کتاب درسی خود را در سامانه ثبت نکردهاند، باید سریعاً برای ثبت سفارش کتاب درسی خود اقدام کرده و کتاب درسی را از محل تحصیل خود دریافت کنند.
معاون سازمان پژوهش افزود: سامانه فروش و توزیع کتابهای درسی برای ثبت سفارش دانشآموزانی که ثبت سفارش کتاب درسی نکرده یا رشته تحصیلی و پایه تحصیلی خود را تغییر دادهاند و نیاز به اصلاح سفارش دارند تا ۷ آبان ۱۴۰۲ فعال است و اولیا و دانشآموزان در فرصت زمانی باقیمانده میتوانند نسبت به ثبت یا اصلاح سفارش کتاب درسی خود اقدام کنند.
علویتبار گفت: با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب درسی و اصلاح سفارش منوط به ثبتنام قطعی دانشآموزان در سیدا است، ضرورت دارد مدیران مدارس، نسبت به ثبتنام قطعی تمامی دانشآموزان در سیدا اقدام و جهت ثبت سفارش فردی یا گروهی دانشآموزان بدون سفارش کتاب اقدام کنند.
به گفته وی، دانشآموزان باید برای ثبت یا اصلاح سفارش کتابهای درسی یا مشاهده محل دریافت کتاب به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی (my.gov.ir , my.medu.ir , irtextbook.ir) مراجعه کنند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد: کتاب درسی به مقدار کافی و نیاز دانشآموزان کشور تولید و در سطح ادارات کل آموزش و پرورش استانها و مناطق توزیع شده است.