کارشناس بازار طلا در مورد تحولات بازار طلا در هفته جاری که رو به اتمام است، به همشهری آنلاین توضیحاتی ارائه داد.

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: قیمت طلا و سکه این روزها تحت تاثیر سه فاکتور تحولات در خاورمیانه، قیمت ارز و قیمت انس جهانی طلا قرار دارد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد تحولات بازار طلا در هفته جاری که رو به اتمام است، به همشهری آنلاین گفت: به صورت کلی، بازار طلا و سکه در هفته جاری آرام و با ثبات با نوسانات معمول روزانه بود.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در هفته جاری، تا دیروز قیمت جهانی انس طلا سیر عادی را طی کرد و در ابتدای هفته ۱۹۲۲ دلار بود که روز دوشنبه با کمی کاهش همراه شد اما امروز (چهارشنبه) افزایش یافت.

وی با اشاره به تاثیر تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه بر تغییرات بازار طلا و سکه در ایران بیان کرد: تحت تاثیر تحولات منطقه، قیمت ارز با نوساناتی همراه بود و قیمت انس جهانی طلا هم دچار تغییر شد. بنا به این دلایل، در هفته‌ای که رو به پایان است، قیمت‌ها در ابتدای هفته یک نوسان کاهشی، در اواسط هفته با آرامش و امروز که چهارشنبه است با افزایش همراه بود.

کشتی‌آرای با اشاره به کند شدن روند نوسانات در بازار طلا و سکه گفت: در این شرایط، سطح داد و ستدها هم کاهش یافته است.

وی افزود: معمولا وقتی بازار پرنوسان می‌شود مردم دست نگه می‌دارند و دلیل آن هم این است که بهترین نوع معامله و داد و ستد در آرامش و ثبات صورت می‌گیرد و در مواقعی که نوسان قیمت‌ها زیاد می‌شود سطح داد و ستدها کاهش پیدا می‌کند.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته آینده هم بیان کرد: روند بازار در حال حاضر با توجه به شرایط موجود چندان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان تحلیل جامع و کاملی از روند قیمت‌ها در چند روز آینده داشت.

بررسی تحولات بازار طلا و سکه

در هفته جاری، حباب سکه در اوایل هفته با کاهش همراه بود اما امروز (چهارشنبه) با توجه به افزایش قیمت‌ها، با افزایش همراه شد.

انس جهانی طلا هم امروز به ۱۹۴۶ دلار رسید که نسبت به اول هفته، افزایش قیمت داشته است.

قیمت سکه امامی هم امروز به ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید در حالی که روز گذشته در آخرین معاملات ۲۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود و بدین ترتیب، سکه طرح جدید امروز با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی همراه بود.

 قیمت سکه طرح قدیم هم امروز به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت.

اما نیم سکه در ابتدای هفته ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی، در حال حاضر به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

ربع سکه در هفته جاری تغییر قیمت چندانی نداشت و امروز به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

سکه‌های یک گرمی هم بدون تغییر ۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلا هم تحت تاثیر افزایش قیمت انس جهانی طلا و قیمت ارز امروز به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته، گرمی ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

منبع: همشهری آنلاین