همشهری آنلاین: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: به دنبال نهایی شدن ضوابط سایت‌ها و پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی، این ضوابط برای طی مراحل قانون به دولت ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل امور زیربنایی فناوری اطلاعات این وزارتخانه ضمن بیان این مطلب گفت: این دستورالعمل در قالب هفت بخش، 40 ماده و 300 ضابطه تدوین شده است.
 
علی ناصری افزود: در حال حاضر این دستورالعمل از سوی کمیسیون علم و فناوری ریاست جمهوری برای دستگاه ها ارسال شده که امیدوارم هرچه سریعتر به تصویب کمیسیون برسد.

وی تصریح کرد: تعاریف ، اهداف سیاست گذاری و برنامه ریزی ایجاد وب سایت ، پرتال ، دامنه و میزبانی، محوا ، فنی، پشتیبانی، نگهداری و به روز رسانی از جمله بخش های این دستورالعمل محسوب می شدند.

وی با بیان این مطلب که تدوین این ضوابط یک سال و نیم زمان برده است، خاطرنشان کرد‌: این دستورالعمل به همت کارشناسان دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات تهیه و تدوین شده است.

وی تأکید کرد: در این دستورالعمل پیشنهاد شده است تا وزارت ارتباطات ارزیابی روند استاندارد سازی این سایت ها و پرتال ها را به صورت دوره ای انجام و به مراجع ذی ربط گزارش کند.
 
مدیرکل دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات گفت : پس از تصویب نهایی و ابلاغ این ضوابط، کلیه دستگاه های ماده 160 قانون برنامه چهارم می بایست ، نسبت به استاندارد سازی سایت ها و پرتال های خود با در نظر گرفتن این دستورالعمل اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور آشنایی مسوولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی باچگونگی اجرای این دستورالعمل، سه گارکاه آموزشی برگزار شده است.

ناصری با بیان این مطلب که تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این کارگاهها، آن را موفق ارزیابی کرده اند، تصریح کرد: کارشناسان و مسوولان بخش فناوری اطلاعات وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی و همچنین کارشناسان ذی ربط در استانداری های سراسر کشور از جمله شرکت کنندگان در این کارگاه ها بودند.