به گزارش همشهری آنلاین، اگرچه این رویداد به طور سالانه برگزار می شود، اما کرونا مدتی آن را متوقف کرده بود. حالا شرکتهای ایرانی با دست پر و در قالب پاویون ایران در این رویداد که در شهر کن برگزار شد، به طور فعال حاضر شدند. میپکام بزرگترین رویداد انیمیشن و فیلم دنیا در حوزه محتوا و پلتفرم است که امسال ۱۱۰ کشور در قالب ۱۲ هزار نماینده در آن شرکت کردند. استقبال چشمگیر از شرکتهای ایرانی در این رویداد بینالمللی در آینده نزدیک منتج به انعقاد چند قرارداد همکاری میان شرکتهای ایرانی و خارجی خواهد شد.
حضور پررنگ ایرانیها
رویداد میپکام که میزبان شرکتهای دانش بنیان، خلاق و نوآور ایرانی است، محلی برای عرضه توانمندیها و تولیدات رسانهای است.
بیشتر بخوانید:
درواقع، با نمایش توانمندیهای ۱۰ شرکت ایرانی این امکان به وجود آمد تا آنها بتوانند به طور بالقوه ظرفیت انعقاد قرارداد با شرکتهای خارجی را داشته باشند و از امکانات آنها بهرهمند شوند. همچنین در این رویداد شرکتهای ایرانی می توانند خدمات صادراتی حوزه تولید محتوای کشورمان را عرضه کنند و یک تعامل شکل بگیرد.
رویداد ۲۰۲۳ میپکام، از آنجا که پس از چند سال برگزار شد، توانست توجهها را به خود جلب کند و فرصتی ارزشمند برای شرکتهای ایرانی ایجاد کند. در کنار ایران، چین، کره جنوبی و ترکیه هم حضور پررنگی در این دوره داشتند.
رویدادی برای محتوای رسانهای
میپکام فرانسه، بزرگ ترین گردهمایی جهان در حوزه محتوای رسانهای است. این رویداد سالانه برگزار میشود و میزبان تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، شبکههای تلویزیونی، شبکههای پخش خانگی، سرمایه گذاران و ناشران دنیای رسانه است.
اگرچه در سالهای گذشته حدود ۱۰۰ کشور در این رویداد شرکت میکردند، اما امسال به تعداد آنها اضافه شده و این عدد به ۱۱۰ رسیده است. این موضوع نشان از اهمیت حضور در حوزه فناوریهای رسانهای از جمله استریم است.
بیشتر بخوانید:
حضور ۱۲ هزار نماینده از ۱۱۰ کشور دنیا بیانگر ظرفیت بالای فناورانه و اقتصادی حوزه تولید محتوای رسانهای است. به طوری که در میپکام شرکتهای مختلف تلاش میکنند برای تولید محصولات خود سرمایهگذار جذب کنند.
همچنین شبکهسازی، مذاکرات تجاری و دریافت پروژههای بزرگ از فعالیتهای دیگر شرکتهای حاضر در میپکام فرانسه به شمار میآید.
اهمیت اعتماد و مسئولیت در هوش مصنوعی
یکی از مدیران ارشد گوگل به نمایندگان میپکام میگوید: «شرکتهای خلاقی که از فناوریهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده میکنند، باید اطمینان حاصل کنند که سرویسهایی که توسعه میدهند، ایمن و مسئولانه ارائه میشوند و « مبتنی بر واقعیت هستند».
انشول کاپور، رئیس راه حلهای رسانهای در Google Cloud، معتقد است که شرکتها باید از مسئولیتهای خود برای ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به شرکا و مخاطبان خود آگاه باشند.
به گفته او «اگر به سرعت شتاب فناوری در ۶ تا ۹ ماه گذشته نگاه کنید، آنها فقط پیشرفت داشته داشتهاند، در حالی که من فکر میکنم عنصر اعتماد و عنصر مسئولیت به همان اندازه مهم است».
کاپور می گوید: «آنچه همه ما در شرکتهایمان باید به آن توجه کنیم این است که اگر هوش مصنوعی جلوههایی برای ویدیو ایجاد میکند، پس چگونه میتوان به آن اعتماد کرد؟»
امنیت کاربران
رئیس راه حلهای رسانهای در Google Cloud درباره اعتماد کاربران به فعالان حوزه تولید محتوای رسانهای میگوید: «زمانی که با منابع و شرکای قابل اعتماد که همان شرکتهای رسانهای هستند تعامل میکنید، مصرف کنندگان هم به آنها اعتماد میکنند. بنابراین آنچه شما در اختیار کاربران قرار میدهید باید مبتنی بر واقعیت باشد.»
بیشتر بخوانید:
کاپور همچنین به اهمیت امنیت دادهها اشاره کرد و ادامه داد: «شرکتها باید مواظب باشند تا دیتای آنها و دیتای کاربران لو نرود. درست است که اکنون تمرکز خاصی روی هوش مصنوعی وجود دارد و این نوآوری همه را شگفت زده کرده، اما ابعاد دیگر مانند امنیت و مسئولیت هم به همان اندازه مهم است و باید بر آن تمرکز جدی کرد.»