به گزارش همشهری آنلاین از موتور ۱، تویوتا لندکروزر طی چند سال اخیر دستخوش دگردیسی شده است. وانت لوکس بزرگی که با این نام معرفی شد، به پایان رسید و به جای آن یک وانت کوچکتر با قدرت ۴ سیلندر جایگزین شد. البته، این مدل فقط در آمریکا دیده میشود، هرچند لندکروزر در اشکال و اندازههای مختلف در سطح جهانی عرضه میشود.
آخرین مدل اضافه شده به این مجموعه، لندکروزر Se، به عنوان اولین مدل تمام الکتریکی است که نشان LC (لندکروزر) را به همراه دارد.
بیشتر بخوانید:
آنچه تویوتا گفته این است که این مدل، که در حال حاضر یک مدل مفهومی به نظر میرسد، تجربه رانندگی با یک باتری دارای گشتاور بالا را فراهم میکند.
این شرکت همچنین میگوید که این لندکروز در محیطهای شهری و «موقعیتهای جادهای» فوقالعاده بیصداست و تمرکز این خودروی تمام الکتریکی بر جادههای هموار است، نه جادههای پر دست انداز خارج از شهر.
با این حال، جالب اینجاست که این مدل هم یک طراحی مونوکوک دارد که تویوتا ادعا میکند در زمینهای ناهموارتر توانمند عمل میکند. طراحی مونوکوک ساختاری در وسایل نقلیه است که در آن شاسی با بدنه یکپارچه شده.
با نگاهی به طراحی این شاسی بلند، فاصلههای ظاهری کم و لاستیکهای کم پروفیل، آن چیزی که تویوتا درباره زمینهای ناهموار ادعا میکند یک احتمال ضعیف به نظر میرسد.
لاستیکهای کم پروفیل نسبت به عرض مقطع آن، ارتفاع جانبی نسبتا کمی از رینگ تا زمین دارند.
از نظر ابعاد، این LC حدود ۵.۱۳۰۸ متر طول، ۱.۹۸۱۲ متر عرض، و ۱.۷۰۱۸ متر ارتفاع دارد که آن را تقریباً با Grand Highlander شبیه میکند. گرندهایلندر وسیله نقلیه خوبی است، اما نمی توان به آن پادشاه آفرود گفت.
بیشتر بخوانید:
تویوتا هیچ جزئیات دیگری، اعم از تعداد موتورها، قدرت یا حتی اندازه باتری ارائه نکرده است. اما، برای رقابت با چیزی مانند Rivian R۱S، این LC به برخی از ویژگیهای بسیار قوی نیاز دارد، هرچند قیمت آن هم بالا خواهد بود.
با این اوصاف، به نظر میرسد که با یک لندکروزر عضلانی و خوش تیپ روبهرو هستیم و مطمئنا یک وسیله نقلیه محبوب خواهد بود.