همشهری آنلاین: تیلور هامفری که بنیانگذار این شرکت است، شهرت زیادی هم پیدا کرده و ممکن است برای کاری که انجام میدهد، 30هزار دلار هم دریافت کند. این در واقع گرانترین خدمت مشاورهای است؛ برای دیگرانی که یا حاضر نیستند یا اصلا تواناییاش را ندارند تا چنین پولی بپردازند، هامفری در ازای دستمزد کمتری، مثلا چند صددلار، چنین کاری را انجام میدهد. و البته اگر مشتریها حاضر باشند تجریه خود از کار با این شرکت مشاورهای و فرایند انتخاب نام فرزندشان را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذرند، از تخفیفی 150دلاری برخوردار میشوند.
هامفری که شرکت خود را در سال 2015با نام «چه چیز در نام نوزادان است» بنیان گذاشته، این روزها حسابی سرش شلوغ است و حتی برای سلبریتیهای سرشناس آمریکایی هم نام نوزاد انتخاب کرده است. البته فهرست مشتریان او، کاملا سری است و کسی به آنها دسترسی ندارد. هامفری، در آن سر طیف، بیشتر با سلبریتیها سر و کار دارد چون هر چه باشد آنها کسانی هستند که میتوانند 30هزار دلار ناقابل به او بدهند. اینفلوئنسرها، ورزشکاران حرفهای، سیاستمداران و مدیران شرکتهای فناوری که بهدنبال تحقیقات بازار، توسعه برندهای شخصی، بازخوردهای اندیشکدهها و بهرهبرداری جامع از برند خانوادگی هستند، شدیدا بهدنبال این هستند که با وسواس زیاد، نام درست و مناسب را برای نوزادان خود انتخاب کنند و این دقیقا چیزی است که هامفری به آنها میدهد. مشتریها، با پرداخت 15تا 30هزار دلار، میتوانند انتظار مشاورههای طولانی و با جزئیات، ویدئویی که داستان انتخاب نام نوزادشان را میگوید، خدمات دایه و گزارش ژنشناسی را داشته باشند. و البته نازلترین سرویس، 350دلاری است که والدین دریافت میکنند. در این سرویس، آنها یک پرسشنامه درباره ترجیحاتشان، ارزشهایی که به آنها اعتقاد دارند، و البته نام دیگر اعضای خانواده پرسیده پر میکنند و بعد از تحلیلی آن، یک فهرست از 15نام مناسب به آنها پیشنهاد میشود.
این بازار چنان وسوسهانگیز است که رقبای زیادی برای هامفری در دنیای انگلیسیزبان پیدا شده است.«اینفلوئنسرهای اسامی کودکان» حالا کسبوکار خودشان را دارند و گسترش شبکههای اجتماعی، به رونق کار آنها هم کمک زیادی کرده است. برخی از این افراد، در ازای توصیهها و مشاورههای خود پولی دریافت نمیکنند اما استقبال زیاد از کانالهای یوتیوب یا حسابهایشان در اینستاگرام، باعث میشود که با اسپانسرها قرارداد ببندند و بهصورت غیرمستقیم از این کار درآمد داشته باشند. این شغل که در انگلیس و کانادا هم در حال گسترش است البته این ایده را مطرح کرده که چرا جوامع علاقهمند هستند که اسامی خاص روی نوزادان خود بگذارند و چه شده که ارزشها و سنتهای قدیمی انتخاب اسم از روی خانواده و مذهب کم رنگ شود.
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
انتخاب اسم برای نوزادان، یک دغدغه جهانی است و در آمریکا، کار چنان بالا گرفته که یک شرکت مشاورهای، در ازای دریافت صدها و گاهی هزاران دلار، نام مناسب را انتخاب میکند.