بنا به اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ساعت هشت و ۴۵ دقیقه سه‌شنبه ۲ آبان یک مورد حادثه گازگرفتگی در کارگاه خیابان هنگام خیابان ایرانمهر به این سازمان اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: با اعلام این پیام، بلافاصله آتش‌نشانی از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام شده و آتش‌نشانان مشاهده کردند که در یک کارگاه (ساخته شده با وسایل اولیه مثل سقف شیروانی و قوطی فلزی) رنگرزی مبل و صندلی به وسعت حدود ۸۰ متر یک جوان ۲۰ ساله ایرانی که شب در کارگاه بوده، بی حال افتاده است.

او با اشاره به اینکه با تایید عوامل فوریت‌های پزشکی این جوان جان خود را از دست داده بود، عنوان کرد: علت اصلی فوت توسط عوامل پزشکی قانونی بررسی و اعلام می‌شود؛ با توجه به بسته بودن تمام در و پنجره‌ها، راه‌های ورود و خروج هوا و وجود یک اجاق گازپزی که برای گرمای بیشتر یک بشکه روی آن قرار گرفته بود، انتشار گاز منوکسید کربن و مسمومیت این فرد امکان‌پذیر است.

ملکی توصیه کرد: به روزهای فصل سرما نزدیک می‌شویم و اگر قرار باشد نیروهای کار شب را در کارگاه، مغازه یا محل کسب و کار خود بماند و در و پنجره‌ها بسته باشد، باید از وسایل گرمایشی مناسب و دارای دودکش‌های استاندارد با تخلیه آلاینده‌ها استفاده کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هشدار داد: استفاده از اجاق‌های شعله باز که اکسیژن محیط را مصرف و باعث انتشار منوکسید کربن می‌شود، در نهایت منجر به مرگ افراد می‌شود.

منبع: ایرنا