نوشته‌ها، علائم و تصاویری که به‌عنوان زینت پوشاک ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به مثابه پیام‌رسان‌های فرهنگی مثبت یا منفی عمل کنند.

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :کاراکترسازی و الگوسازی در صنعت پوشاک اقدامی لازم و در حال تکوین برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشته‌ها، علائم و تصاویر بومی در تزئین پوشاک ایرانی است که جزء خط‌ومشی کارگروه ساماندهی مد و لباس به شمار می‌آیند. در این میان فراوانی تعداد واحدهای تولیدی و توزیعی و نیروی انسانی فعال در صنعت پوشاک، امری قابل توجه است که نظارت بر این فرایند را به امری خطیر و دشوار تبدیل می‌کند. در گزارش اطلاع‌رسان زیر ظرفیت‌های مختلف در عرصه تولید پوشاک با زبان اعداد و ارقام بیان شده است: