اکنون که تصمیم گرفته‌اید به مشهد سفر کنید، مرورگر گوشی‌تان را باز و رزرو بلیط قطار مشهد را جست‌وجو کنید. مراحل خرید را یک‌ به‌ یک انجام دهید، مبدا، مقصد، ساعت حرکت، تاریخ و خرید. به‌همین سادگی.

ساده‌تر از خرید بلیط، سفر با وسیله‌ نقلیه محبوب یعنی قطار است. سفری راحت، با خیالی آسوده در کوپه‌ای خانه ‌مانند که قرار است چند ساعتی را آن‌جا زندگی کنید. بعد از ورود به قطار و لذت‌بردن از فضای زیبای اطراف، پس‌از نوش‌جان‌کردن غذای گرم‌، کتاب‌تان را بخوانید، بلیط قطار را در جیب‌تان بگذارید و خواب راحتی را با صدای منظم ریل قطار تجربه کنید.

چه نوع قطاری باید رزرو کنید

قطارها برای سفر از امکانات متفاوتی برخوردار هستند، برخی از آن‌ها امکانات بیشتری در مقایسه با دیگر قطارها دارند. شما ممکن است قطار سالنی را انتخاب کنید یا برای داشتن حریم شخصی بلیط قطارهای کوپه‌ای را ترجیح دهید. قطارهای کوپه‌ای به‌صورت خانه‌ای متحرک، تمام امکانات مانند استراحت، غذا خوردن، نشستن، خوابیدن و سرویس بهداشتی را برای مسافرین فراهم می‌کنند تا بتوانند سفرشان را در نهایت آسایش و آرامش به‌پایان برسانند. از دیگر امکانات قطار تسهیل سفر برای افراد ناتوان و دارای مشکلات جسمی است. پرسنل خدماتی در تمامی سفرها حضور دارند، تا خدمات لازم را به مسافرین ارائه دهند. امکانات قطار براساس تعداد ستاره، شرکت سرویس‌دهنده و خدمات ارائه‌شده متفاوت است. در نظر داشته باشید سفر با قطار مقرون ‌به‌صرفه‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر از دیگر وسایل نقلیه است؛ بنابراین با خیال راحت بلیط قطار مشهد را رزرو کنید.

چگونه بلیط قطار را رزرو کنید

از آن‌جایی که شهر مشهد برای مسافرت طرفداران بسیاری دارد، بلیط‌های آن از بازه‌ وسیعی برخوردار است. در همه ایام هفته و در هر ساعاتی از شبانه‌روز امکان سفر به این شهر وجود دارد. رزرو و خرید بلیط قطار مشهد را می‌توانید به‌صورت حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد انجام دهید. همین‌طور می‌توان راه ساده‌تر را انتخاب و بلیط ‌تان را به‌صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر خریداری کنید. برای این‌ کار کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد خود را وارد کنیدتا قطارهای موجود در ناوگان ریلی ایران به مقصد مشهد به شما نمایش داده شوند. علاوه ‎بر لیست قطارها، لیستی از قیمت‌های مختلف نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید خریدی مطابق میل‌تان داشته باشید.

چرا باید بلیط قطار رزرو کنید

شاید سفر با هواپیما شما را سریع‌تر به مقصد برساند و در زمان شما صرفه‌جویی کند؛ اما اگر فوبیای ارتفاع دارید یا توان پرداخت هزینه‌های بالای بلیط هواپیما را ندارید، بدون شک سفر با قطار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رزرو بلیط قطار مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها امنیت شما در سفر است. شما می‌توانید سفرتان را بدون نیاز به ساعت‌ها نشستن و انتظار برای حرکت و بدون پروسه طولانی تحویل مدارک شروع کنید. دیدن جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های دست‌نخورده، کوه‌ها و روستاهای دورافتاده مسیر را برایتان جذاب و لذت‌بخش می‌کند.

بر خلاف هواپیماها، اتوبوس‌ها، اتومبیل‌ها و قایق‌ها، مسافرت‌های ریلی به دلیل شرایط نامساعد جوی یا سایر عوامل محیطی کمترین احتمال تاخیر را دارند. همین‌طور سفر با قطار در مقایسه با اتوبوس سریع‌تر است؛ چرا که با مشکلات شلوغی و ترافیک روبه‌رو نمی‌شوند. اگر برای مسافرت، شهر مشهد را انتخاب کرده‌اید با تهیه بلیط قطار مشهد، ضمن آسودگی خاطر در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید. از دیگر دلایل رزرو بلیط قطار این است که بسیاری از امکاناتی که در قطار وجود دارد، به‌صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. کودکان زیر دو سال نیازی به خرید بلیط ندارند و برای افراد بین 2 تا 15 سال نیز به‌صورت نیم‌بها پرداخت می‌شود. حضور پزشک در قطار برای بیماران و به‌ویژه برای خانم‌های باردار یک امتیاز محسوب می‌شود که آن را از دیگر وسایل نقلیه متمایز می‌کند.

در چه فصل‌هایی به مشهد سفر کنیم

شهر پرتردد مشهد تابستان‌های گرم‌وخشکی دارد و دمای هوای آن 32 درجه سانتی‌گراد است؛ با این حال مسافرت در این فصل از سال به اوج خود می‌رسد. فصل بهار بهترین زمان سفر به مشهد است؛ چرا که مشهد در فصل بهار آب‌وهوای دل‌انگیزی دارد و از شلوغی فصل تابستان نیز خبری نیست. توصیه می‌شود فصل زمستان را برای سفر به مشهد انتخاب نکنید؛ چرا که گاهی‌اوقات دما به منفی 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ممکن است تحمل آن برایتان سخت باشد. اگر بدن مقاومی دارید می‌توانید در فصل پاییز به مشهد سفر کنید.

چه زمانی بلیط قطار مشهد تهیه کنیم

قطار وسیله نقلیه محبوب و ایمن در بین عموم است؛ این وسیله نقلیه علاوه‌بر امنیت و راحتی بسیار، مقرون ‌به‌صرفه است. از آن‌جایی که متقاضی برای سفر با قطار بسیار زیاد است بلیط قطار در همه روزهای سال فروخته می‌شود؛ به همین دلیل ظرفیت قطار با محدودیت روبه‌رو است. توصیه می‌شود اگر قصد سفر در ایام تعطیل، ایام نوروز یا روزهای پایانی تابستان را دارید حتما از قبل بلیط‌تان را رزرو کنید تا به مشکل نخورید. معمولا بهمن ‎ماه زمان مناسبی برای رزرو بلیط در تعطیلات نوروز است.

با فلای تودی سفری آسان و هیجان‌انگیز را تجربه کنید

اگر قصد سفر به مشهد را دارید بدون شک فلای تودی بهترین سایت برای تهیه بلیط قطار است. فلای تودی در تلاش است تا سفری ایمن و راحت را برای مسافرین رقم بزند. کافی است به سایت فلای تودی سری بزنید و تاریخ رفت‌وبرگشت‌تان را برای سفر انتخاب کنید، فلای تودی مراحل خرید بلیط را به ساده‌ترین شکل برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان بلیط‌تان را برای سفر رزرو کنید. بعد از خرید در سایت فلای تودی می‌توانید از خدمات پیگیری خرید استفاده کرده و از وضعیت رزرو بلیط‌تان مطلع شوید. سایت فلای تودی به‌وسیله خدمات پشتیبانی 24 ساعته راهنمای سفر شما خواهند بود.