تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰

بلگراد: مردی در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدش انگشتان دست خود را قطع کرد.

این مرد در چند سال گذشته به حدی فقیر شده بود که حتی ناچار بود چندین روز غذا نخورد. او که کارگر یک کارخانه بود در حالی که به‌شدت افسرده به نظر می‌رسید جلوی در کارخانه رفت و در یک چشم‌برهم‌زدن بیشتر انگشت‌های دست چپش را قطع کرد. این مرد به خبرنگاران گفت توانایی سر و سامان دادن به وضعیت همسر و فرزندانش را ندارد و از اینکه می‌بیند فرزندانش روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، به ستوه آمده است.

مقامات می‌‌گویند در سال‌های اخیر تعداد زیادی از کارگران به وضعیت این مرد دچار شده و حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

خلافکاری همراه با خشونت

تگزاس: زنی که با استفاده از اسپری فلفل قصد داشت از دست پلیس فرار کند سر از بیمارستان درآورد. این زن به همراه 2 کودک خود با سرعت سرسام‌آوری در بزرگراه رانندگی می‌کرد و پس از چند بار فرار کردن از ایست بازرسی پلیس سرانجام ناچار به متوقف کردن خودرو‌اش شد اما هنگامی که مامور پلیس برای مشاهده مدارکش نزدیک شیشه خودرو آمد این زن از اسپری فلفل استفاده کرد و آن را روی صورت این مامور پاشید.

این زن جوان بار دیگر قصد فرار داشت که کنترل خودرو را از دست داد و با گاردریل‌های وسط بزرگراه برخورد کرد. گفتنی است به فرزندان او آسیبی نرسید اما خودش دچار جراحت‌ها و شکستگی‌های جدی شد و به بیمارستان انتقال یافت. مامور پلیسی که روی صورتش اسپری فلفل پاشیده شده، شاکی خصوصی پرونده این زن است و قصد دارد غرامت زیادی از او بگیرد.

دردسر حمام نرفتن

منهتن: بی‌توجهی یک مرد میانسال به نظافت شخصی موجب شد که او پس از سال‌ها کار خلاف به دام پلیس بیفتد. این مرد قصد داشت با هواپیما به شهر دیگری برود و از آنجایی که خیلی عجله داشت به سرعت در حال دویدن در راهرو‌های فرودگاه بود.

اما بوی نامطبوعی که ازبدنش متصاعد می‌شد به اندازه‌ای آزاردهنده بود که توجه ماموران فرودگاه به او جلب شد و وی را برای توضیح در این زمینه به اتاق بازرسی بردند تا از حقیقت ماجرا آگاه شوند.

در همین حال ماموران متوجه وجود مقداری مواد مخدر در کیف دستی  او شدند و همین نکته به بررسی‌های بیشتری منجر شد. این مرد در بازجویی اعتراف کرد که چندین سال است که در زمینه قاچاق مواد مخدر و پولشویی فعالیت می‌کند. به این ترتیب بی‌علاقگی این مرد به نظافت شخصی به بهای چندین سال حبس و پرداخت جریمه‌ای سنگین برای او تمام شد.

سوء استفاده از آنفلوانزای خوکی

مکزیکو‌سیتی: درحالی که وحشت از شیوع آنفلوانزای خوکی در جهان فراگیر شده است  برخی افراد سود‌جو در حال سوء استفاده از این موقعیت هستند. این روز ها برای جلوگیری از شیوع بیماری در مکزیک ماسک‌های تنفسی رایگان بین شهروندان پخش می‌شود اما 3 جوان با سوءاستفاده از این ماسک‌ها به چند فروشگاه دستبرد زدند.

ماسک زدن این سارقان، دیگران را دچار شک نکرد و آنها از همین روش برای خالی کردن صندوق فروشگاه‌ها استفاده کردند. البته در نهایت این سارقان به دام پلیس افتادند و این نکته موجب شد که پلیس به مردم در این زمینه هشدار دهد تا در مورد افرادی که ماسک زده‌اند دقت بیشتری به خرج دهند.

با این حال بانک‌های مکزیک ناچار شده‌اند این قانون را که مشتریان نباید هنگام ارائه خدمات بانکی ماسک بر چهره داشته باشند، به حال تعلیق درآورد.