علی موسوی مهاجم سابق استقلال در مورد شرایط این روزهای این تیم حرف های جالبی دارد.

موسوی در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به شرایط این روزهای تیم استقلال تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اوایل فصل پیرامون مربی، مدیریت و بازیکنان استقلال انتظار نمی‌رفت این تیم روند خوبی را طی کند اما خوشبختانه جواد نکونام توانست تیم را جمع و جور کند و الان خیلی باهوش بازی می کنند. در بازی آخر هم مقابل آلومنیوم خیلی خوب بازی را حفظ کرد. توانست روی یک ارسال به گل برسد و بازی را با همین نتیجه تمام کند. آنهم روبروی تیمی دفاعی مانند آلومنیوم که فقط دفاع می کرد.

او ادامه داد: استقلال با توجه به مسایل زیادی که پیرامون مدیریت و با کادرفنی داشته روند خوبی را طی کرده و الان بازیکنان استقلال باید بفهمند که در لیگ ایران شرایط فنی بازیکنان زیاد با هم تفاوت ندارد. نهایتش ۱۰ یا ۲۰ درصد با هم اختلاف داشته باشند. الان بازیکنان ایران در همه تیم ها پخش شدند و در حد خوبی هستند. فاصله زیادی نیست و استقلال با اینکه بازیکنان خوبی نگرفته است و مشکلات زیادی داشته اما می تواند با همین روند قهرمان شود.

موسوی در مورد عملکرد بلانکو در اولین بازی‌اش برای استقلال گفت: او اولین بازی اش را انجام داد. زیاد هم در زمین نبود و فرصت می خواهد که خودش را نشان دهد. با اولین بازی نمی توانیم نظر قطعی در مورد کیفیتش بدهیم و فرصت می خواهد. باید در ۵-۶ بازی آینده روندش را زیرنظر داشت و سپس نظر داد.

وی درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از استقلال برای ثبت قرارداد بلانکو تصریح کرد: من هم این چیزها را در مورد شکایت ها می شنوم. در فوتبال ایران این قبیل حرکات عادی است و هیچ فوتبالی نداریم. نه به دار است و نه به بار. اما این حاشیه ها و شکایت ها و این گونه مسایل است که یک مقدار لیگ را گرم کرده است. این مدیرعامل علیه ان مدیرعامل قرمز مصاحبه می کند و آن مدیرهم ادامه می دهد و گردش این مسایل در لیگ برتر عرصه را گرم نگاه داشته است وگرنه فوتبالی نمی بینیم. بیشترین حاشیه های دنیا را داریم و هیچ چیزی از فوتبال نمی بینم که تیم ها ارائه کنند. ۹۰ دقیقه پای تلویزیون می نشینیم و چیزی نمی بینیم.

او اضافه کرد: جای اینکه برای آینده فوتبال کشورمان زیرسازی کنیم، درگیر مسایل حاشیه ای و بچه بازی ها هستیم.

موسوی در خصوص اعتراض نکونام به داوری ها گفت: داوری ها همیشه هست و جواد و بازیکنان نباید تمرکز خود را روی این مسایل بگذارند. باید آنقدر قوی باشند که توپ را به ته تور دروازه حریفان بزنند و تمرکزشان را درگیر داوری و مسایل حاشیه ای نکنند.