همشهری آنلاین: در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه تخصیص بودجه سال گذشته متروی تهران برگزار شد موضوع کنار گذاشته شدن این گزارش از برنامه‌های کمیسیون عمران اصلاً مطرح نشد.

شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: جمع بندی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام شده است شفاف و روشن می‌گوید که دولت باید 290 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت کند و این اعتبار از سوی مجلس 100 در صد تخصیص یافته است.

این اظهارات در حالی از سوی شهردار تهران مطرح می‌شود که چندی پیش یکی از اعضای این کمیسیون در گفتگو با برخی رسانه ها از کنار گذاشته شدن موضوع رسیدگی به نحوه تخصیص بودجه سال 87 متروی تهران در این کمیسیون خبر داده بود.

دکتر محمد باقر قالیباف در ادامه با بیان این که کاش دولت در زمان خود این بودجه را پرداخت می‌کرد، گفت: در گزارش دیوان محاسبات هم آمده است که از این اعتبار نهایتاً 190 میلیارد تومان تخصیص یافته و 100 میلیارد از بودجه شهرداری که از سوی دولت پرداخت می‌شد، داده نشده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری یک طرف قضیه است، افزود: شهرداری هیچ وقت درباره این بودجه قضاوت نکرده است.

اما به نظر من گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون حتما گزارشی خواهد بود که دولت و شهرداری باید آنرا بپذیرند. با التفات به این موضوع که اگر به پروژه‌های مترو در سایر شهرها 70 درصد تخصیص داده شد، برای موضوع متروی تهران باید صد در صد تخصیص داده می‌شد.