وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با وزیر خارجه سلطنت عمان و وزیر خارجه عراق درخصوص تحولات جاری فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت‌ وگوی تلفنی ضمن رایزنی درمورد تحولات جاری فلسطین و نسل کشی در غزه، بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کردند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه شنبه شب در این گفت‌ وگو ضمن اشاره به آخرین تحرکات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان و حمایت‌های تسلیحاتی گسترده آمریکا از رژیم متجاوز صهیونیستی را عامل اساسی تشدید بحران جاری در منطقه عنوان کرد و گسترش دامنه جنگ را در مقابل افزایش شدت جنگ از سوی آمریکا علیه غیرنظامیان غزه امری کاملا اجتناب ناپذیر دانست.

فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز در این گفت‌ وگو بر ضرورت اقدام منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین، توقف حملات و جلوگیری از گسترش جنگ تاکید کرد.

رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان درمورد تحولات فلسطین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با وزیر خارجه سلطنت عمان درخصوص تحولات جاری فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان و سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان شنبه شب در این تماس تلفنی درخصوص راه های توقف فوری کشتار مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان، لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه شامل سوخت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت‌ وگو کردند و مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

همچنین دو وزیر خارجه در گفت‌ وگوهای خود وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خوانده و بر افزایش تحرکات کشورهای اسلامی و هم افزایی بیشتر برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، علیه مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

منبع: ایرنا