دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین دوران پیروزی انقلاب برای نسل پدران و مادران ما که در آن دوران زندگی کرده اند، مملوس بوده و می توانند ساعت‌ها در این باره صحبت کرده و خاطره تعریف کنند.

همشهری آنلاین: دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین دوران پیروزی انقلاب برای نسل پدران و مادران ما که در آن دوران زندگی کرده اند، مملوس بوده و می توانند ساعت‌ها در این باره صحبت کرده و خاطره تعریف کنند. اما برای نسل نوجوان که بعد از انقلاب و جنگ به دنیا آمده اند، تنها تصاویری از آن دوران باقی مانده که بتوانند ماهیت آن سال‌ها را درک کنند.

موزه دفاع مقدس یکی از جاهایی است که نمادهای جنگ و دفاع مقدس را زنده نگه داشته است. ساختمانی شامل ۸ تالار که به تصویرسازی در مورد مبارزات مردم ایران با رژیم پهلوی در دهه ۳۰ شمسی، شوک و حیرت مردم ایران از آغاز جنگ تحمیلی، دفاع شجاعانه و بی‌باکانه‌ مردم پس از شروع جنگ تحمیلی، شهادت و پیروزی پرداخته که تماشای آنها، به خوبی می‌تواند تاریخ دهه‌های اخیر کشورمان را نقل کند.

بیشتر بخوانید:

  • سفر به گذشته پایتخت در نمایشگاه عکس نوشت تهران قدیم
  • امسال هر دانش آموزی حداقل ۲ بار اردو می رود | مشارکت والدین در طرح «اردو یار»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ای را تدارک دیده تا نوجوانان با بسته «تاریخ بدانیم» بیشتر با بخش هایی از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا شوند. در این برنامه که از اوایل آبان ماه آغاز شده، نوجوانان در قالب یک بازی از باغ کتاب به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسند و در این مسیر با بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

در کنار بازدید از این نمایشگاه، بخش‌های جنبی هم از جمله آشنایی با طرح «هم‌عهدی با شهدا» و اهدای کتاب با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس برای نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.