تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲

لندن: کارشناسان بر این عقیده‌اند که آنفلوانزای خوکی موجب شده است مردم حتی از دست دادن با یکدیگر نیز خودداری کنند.

به عقیده کارشناسان این بیماری موجب شده است که نوعی فاصله‌گیری اجتماعی ناخواسته بین مردم ایجاد شود. گفتنی است در برخی مناطق نگرانی از دچار شدن به این بیماری تا جایی پیش رفته است که حتی دوستان نزدیک هم ترجیح می‌دهند به جای ملاقات‌های روزانه، از طریق تلفن از حال یکدیگر با خبر شوند.

علاوه بر این بسیاری از مردم  از ماسک‌های تنفسی استفاده می‌کنند و این موضوع موجب شده است اموری که به شناسایی چهره افراد نیاز دارد، مانند خدمات بانکی و سیستم‌های امنیتی با مشکل مواجه شود.

مرده‌ای که زنده شد

سیدنی: یک مرد استرالیایی می‌گوید، اشتباه مسئولان بیمارستانی که چندی پیش در آن بستری بوده موجب شده است که او به عنوان یک مرده معرفی شود.

این مرد 71 ساله به دنبال حمله قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و پس از یک هفته بستری بودن در بیمارستان مرخص شد. اما هنگامی که برای دریافت هزینه‌های بیمارستان به اداره بیمه مراجعه کرد، متوجه شد که مرده است.

کارمند اداره بیمه که از مشاهده این مرد شوکه شده بود به او گفت که گزارش بیمارستان حاکی از مرگ این پیرمرد بر اثر سکته قلبی است و به همین دلیل خدمات بیمه‌ای شامل حالش نمی‌شود.

این مرد که به شدت عصبانی شده بود به بیمارستان بازگشت و آنها را متوجه اشتباهشان کرد. البته او باید زمان زیادی منتظر بماند تا زنده بودنش ثابت شود و بتواند برای انجام کار‌هایش به اداره بیمه مراجعه کند. گفتنی است کارمندانی که در این زمینه مقصر بودند از بیمارستان اخراج شدند.

سارقان به پلیس هم رحم نکردند

ساکرامنتو: شاید تصور بر این باشد که سارقان هرگز به ماموران پلیس‌دستبرد نمی‌زنند. اما یک حادثه اخیرا نشان داده است که سارقان حتی به رئیس‌ پلیس شهر هم رحم نمی‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سارقان لاستیک‌های جلوی خودروی رئیس پلیس شهر را باز کرده و با خود برده‌اند.

این در حالی بود که خودروی این رئیس پلیس به دزدگیر مجهز بود و همه در آن منطقه می دانستند که خودروی مورد نظر متعلق به رئیس اداره پلیس است. رئیس پلیس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تاکید کرد که حتی یک پلیس هم می‌تواند هدف سارقان باشد.

به گفته وی، شاید سارقان فقط قصد داشته‌اند پیامی به او بدهند چون لاستیک‌های خودروی او ارزش چندانی نداشتند که سارقان به‌خاطر آنها در روشنایی روز دست به این اقدام خطرناک بزنند. گفتنی است هنوز سارقان لاستیک خودروی رئیس پلیس به دام نیفتاده‌اند.

تهدید‌های زباله‌ای

بریگتن: در حالی که هر روز قوانین جدی‌تری در مورد ساعات بیرون گذاشتن زباله و جمع‌آوری آنها در انگلیس به اجرا درمی‌آید، اعتراض تعدادی از شهروندان به این موضوع، دریافت نامه‌های اینترنتی تهدیدآمیزی را به دنبال داشته است.

طبق قوانین جدید در صورتی که شهروندان زود‌تر یا دیرتر از موعد اعلام شده زباله‌ها را بیرون بگذارند جریمه خواهند شد و این درحالی است که حتی سطل‌هایی که بیش از حد از زباله پر شده باشند هم شامل این جریمه می‌شوند.

به دنبال اعلام این قوانین، یکی از روز‌نامه‌های محلی با تعدادی از شهروندان گفت‌و‌گو کرد و آنها هم از این قانون انتقاد کردند. اما چند روز بعد در صندوق دریافت پیام‌های الکترونیکی‌شان، نامه‌های تهدیدآمیزی را دریافت کردند که پلیس احتمال می‌دهد فرستنده آن یک رفتگر باشد.

به گفته این شهروندان در این نامه‌ها تهدید‌هایی از قبیل جمع‌آوری نشدن زباله‌ها و آسیب زدن به اموال شخصی آنها مطرح شده است