به گزارش همشهری آنلاین، این جنگنده از دو موتور AL-41F1S بهره میبرد که از فناوری جهتدهی رانش برخوردار است. پیکربندی سامانههای جهتدهی رانش در سوخو-۳۵ همانند پیکربندی بهکار رفته در جنگندههای سوخو-۳۰ امکیآی و سوخو-۵۷ است. این فناوری، با حرکت دادن نازلِ موتورها، به سوخو-۳۵ این امکان را میدهد تا دینامیک پرواز خود را بسرعت تغییر دهد و توانایی اَبَر چابکی بدست بیاورد تا با این روش بتواند پس از بروز واماندگی (استال)، همچنان با سرعت پایین مانور بدهد. این شیوهٔ رزم با روشهای غربی تفاوت بسیاری دارد؛ زیرا روشهای غربی با تکیه بر حفظ و نگهداشتِ انرژی جنبشی جنگنده صورت میپذیرد و همیشه با سرعت بالا انجام میشود.
موتورهای سوخو-۳۵ این امکان را فراهم کردند که خلبان بتواند بدون استفاده از پسسوز به سرعت زبرصوت دست پیدا کند.
این هواپیما، دارای سامانهٔ «خلبان خودکار» در تمام مراحل پرواز، از جمله پرواز کم ارتفاع یا پرواز کروز است. توانایی پرواز خودکار در همهٔ ارتفاعهای پروازی از جمله پرواز ارتفاع پایین را دارد. این سامانه کنترل الکترونیکی، با سامانهٔ ناوبری هواپیما هماهنگسازی شدهاست و این هماهنگسازی موجب شده که سوخو ۳۵ بتواند بهطور خودکار ارتفاع را تغییر دهد و به هدف معین نزدیک شود؛ همچنین انجام بازگشت خودکار به مختصات پایگاه و فرود خودکار بدون نیاز به خلبان را داشته باشد.